Lucia och julstök

Denna vecka har det varit Lucia på dagis och i förskolan. Först kl.07 och sedan 18. Det är något magiskt med lucia. Före dess har jag sällan julstämning men efter luciasånger och att få se ett luciatåg så vet man att julen snart är här.
Har detta år för första gången på flera år inte deltagit i ett luciatåg och det har kännts lite märkligt men har haft förmånen att få se bägge mina juveler sjunga. E ville inte vara med i luciatåget men satt i mitt knä och sjöng och va en underbar stjärngosse och M ville vara snögubbe och sjöng duett med en annan flicka i förskolan (undrar vem hon brås på).

          

Så hela denna vecka och veckorna innan har vi övat på olika luciasånger tillsammans och det är underbart att höra dem tralla tillsammans.

Idag har vi gjort pepparkakshus, julgodis och pysslat lite. Har haft besök av kusin H som hjälpt till och det är underbart att se hur kreativa de kan vara när de sätter den sidan till. Vi har gjort snögubbar till granen och sen vill de vara själva och klippa papper och göra dekorationer till sina granar.

image26

Och visst blev det fint =).........men det är vårt.

Nu är det bara en vecka kvar till jul så denna vecka blir det full rulle varje kväll så att allt blir klart till jul.
(och förresten har jag varit rökfri i över två månader nu, wohoooooooo)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0