Shopping-spree

Eftersom jag nu har varit rökfri i 4 veckor (applåder och folkets jubel wooooow....) så har jag i helgen shoppat loss riktigt ordentligt. Annars så brukar man ju ha dåligt samvete om man handlar till sig själv för några hundra men nu har jag varit hos frissan, tonat håret, handlat kläder, underkläder och smink samt en massa till mitt hem, blommor, krukor, ljuslyktor och ett tv-spel. Och jag har inte ett dugg dåligt samvete eftersom jag har spenderat de pengar som jag annars skulle ha rökt upp på en månad. Och shoppingfesten fortsätter då jag ska till Stockholm i helgen på Nanne Grönvalls krogshow, bo på hotell och shoppa ännu mer (om man hittar något). Man ska väl unna sig nå´t kul när man inte får röka längre och jag tycker att jag gjort ett kanonjobb hittills så jag är värd detta. Tur att sambon är av samma åsikt eftersom han inte höjde på ögonbrynen på vad jag köpt och för hur mycket. 

Ja annars så var det söndag igen då. Fattar inte att helgerna går så mycket snabbare än vardagarna. Jag tycker att tiden när man är ledig ska gå mycket saktare så man hinner med allt som man ska göra då. Kan vi gå ihop allesammans och skriva en motion till regeringen om detta................................
"Låt tiden gå saktare då man är ledig"
Vet inte om det rent praktisk skulle funka men man kan ju alltid önska och jag tror bestämt att det börjar dra ihop sig till jul. Så om inte Reinfeldt kan fixa detta så kanske tomten kan.....
Hmmmmmmmm, min etta på önskelistan blev nog detta iallafall tills vidare eller tills jag toppar med något mer materialistiskt och totalt själviskt (muahahaha). Kan ju också vara kul ju i min värld just nu som är helt kapitalistisk och materialistisk. Måste nog bli lite mer ödmjuk och inte shoppa på som en galning. Det är ju en dag imorgon också.........eller inte.

Hörs snart igen.......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0