Stockholm och maskeradkostym

Då var man hemma igen efter en helg i Stockholm med shopping, god mat, krogshow och trevligt umgänge.
Åkte på lördagen ganska tidigt och var framme vid lunch, checkade in på hotellet som låg på Strandvägen mitt inne i smeten. Gick sedan ut på Östermalm och spanade i inredningsbutiker, vårt motto denna helg blev "Inredning för hela slanten". Är ganska kul att gå och kolla i dessa deigneraffärer men jag måste medge att det inte alltid är min stil och framförallt prisklass. Insåg ganska snart att det som jag tyckte var snyggt och i min prisklass var där man shoppar annars, men vad gör det. Kom hem med en massa kassar och har hittat saker som jag letat efter länge men inte hittat i stan. Känner mig nöjd efter denna shoppingrunda men nu får det vara nog........har shoppat för flera år framåt, inser att mamma och syrran inte har något bra inflytande över mig........

På lördagkvällen var vi på Hamburger Börs och kollade på Nanne Grönvalls krogshow med hela kittet, mat och dryck........helt enkelt en helkväll. Var hur trevligt och kul som helst, hade flash-backs från melodifestivaler som man glömt och från låtar som finns i skallen men som det var evigheter sedan man hörde. Hade en toppenkväll trots kass service då vår servitör för kvällen inte gick under namnet "Blixten" men hon bjöd iallafall på kaffet eftersom det var det enda som hon kunde fixa till. Trots förbeställd mat så fick vi vänta enormt länge. Man skulle vara där 3 timmar före showen och vi hade stora funderingar på vad vi skulle fylla tiden med. I efterhand är vi tacksamma att vi hann äta klart före showen började men det var på håret. Gick därifrån med ett stort leende och var mätta. Sov sedan under fluffiga täcken i ett gemytligt gammalt hotell.

På söndagen var det sovmorgon och hotellfrukost i sakta mak för att sedan transportera oss tillbaka till verkligheten. Snabbt besök på IKEA hemma för att fixa Fars dags-present och sedan hem, packa upp, fika hoa mamma och pappa, tända ljus på kyrkogården, käka mat (inte lagat själv),börja sy på maskeraddräkt till M, simskola med M sedan hem för att fortsätta med maskeraddräkt.....................

Maskerad och utklädning är härligt men när det är Astrid Lindgren-tema på förskolan känns det som att alla kommer att vara samma. Men inte vår dotter..........hon ville vara Lilla Gubben så vad gör man???????
Inhandlat symaskin (som jag visserligen funderat på att köpa länge) och så sy byxor av en gammal vit fleecefilt, vit polo, sy på svarta prickar, modifiera om diademöronen (som tidigare varit fladdermusöron) till hästöron, sy på flätad svans med garn längst ner..................................Hon vinner nog inget pris men den är definitivt inte som alla andras och hon kommer inte att se ut som alla andra (fast jag skulle önska att hon nån gång kunde vara något lättare).
Ja det är bara att inse att mina barn har speciella önskemål när det är maskerad........M var fladdermus på sin första maskerad på dagis, E skulle absolut vara ett paket och så nu ska M vara Lilla Gubben så man får lov att tänka till en hel del ibland. Tur att det ibland varvas med en prinsessa eller polis som är lite lättare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0