Succé

Idag var det dags för Astrid Lindgren-tema så efter att ha slitit som ett djur för att få M dress klar så kan man inte säga annat än:
- det var ingen annan Lilla Gubben där
- den gjorde succé eftersom ingen hade tänkt på att klä ut sig till Lilla Gubben
- M var otroligt nöjd över sin dräkt
- mamman=jag fick känna sig som en bra mamma idag................(händer inte så ofta), fick beröm för kreativitet och att den var hemgjord.
Så på det stora hela var det bara trevligt att få lyssna på sexåringar som sjöng olika sånger ur Astrid Lindgrens böcker och hade teater.
Fick bara inte tillfälle att spana in E´s alster på dagis då min sambo-stand in (syrran) kom fram tidigare än mig till dagis och när hon och kusinen kollat in hans alster tyckte han att de skulle gå hem. Så jag mötte dem på väg till parkeringen, men man får väl kolla in hans saker en annan dag. Han var iallafall jättenöjd över att kusinen och moster hämtade honom först och inte syrran och att han fick följa med dem.
Bara att inse att man är nummer två ibland men när vi pratade om extramammor idag så sa han bestämt att han bara har en mamma.

Idag har jag iallafall varit rökfri i fem veckor= 35 dagar.

Tror att det börjar finnas en ljusning bortom horisonten och vi som har fixat det så här långt i gruppen.....Vi gör ett kanonjobb. Har ju lyckat pricka in stress, olyckor, festande och allmänt dåligt mående så återfallsrisken kan ju bara fortsätta att minska kan man tycka men det är ju ingen garanti. Har börjat förlika mig med tanken på att jag har slutat röka och märker att jag faktiskt saknar det mindre och mindre men sorgen finns fortfarande där till och från som en liten svart tagg......men den ska väl också försvinna så småningom. Tänker också mindre på att röka och det kan faktiskt gå nästan en hel dag utan att jag tänker på det. Otroligt.....................
Nu kan det ju bara fortsätta framåt.

Nä här ska sovas så man orkar jobba imorrn. God natt...................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0