Änglar........

tydligen så finns de, iallafall enligt en av patienterna som jag träffat idag. Enligt honom så är ordet sjuksköterska och ängel detsamma på hans hemspråk så numera är jag just detta. En ängel........visst låter det coolt (struntar i om det är sant tycker det låter bra helt enkelt). Livet känns så mycket lättare när man blir kallad något sånt och de är dessa guldkorn man får lov att ta tag i speciellt där jag jobbar. Undrar om man ska löpa linan ut och införskaffa en namnskylt där det står..... Lisa sjuksköterska/ängel (fast det kanske är att överdriva hahahahaha). Så jag får väl helt enkelt stoppa in detta guldkorn bland de andra som man har ifrån sitt yrkesliv och plocka fram det då livet känns skit. Man har ju ett lager av dessa inte speciellt stort men tillräckligt för att kunna plocka fram och gotta sig i ibland. 



Annars så närmar sig slutarökadagen med stormsteg, önskar just nu att jag kunde trycka på paus och röka som bara den men tyvärr eller tur så kan jag inte stoppa tiden. Har funderat på detta fram och tillbaka och jag vill ju sluta men ändå så sitter en liten djävul bakom örat och frågar "eller vill du det?" Inser väl att den här chansen är för god för att missa så det är bara att ge sig attan på att det ska. Har fortfarande inte berättat det exakta datumet för min familj. Undrar om det beror på att man är skraj.
Idag på slutaröka-kursen pratade vi om strategier, vad gör man när rök-suget kommer och han rekommenderade promenader och äpplen. Äpplen funkar ju men det blir ett problem med promenaderna eftersom man har 2 knoddar som behöver följa med och innan vi har klätt på oss allihop så har väl röksuget gått över. Det kan bli ett fasligt rännande in och ut. Fördelen med dessa promenader är ju att de främjar mitt nya liv som stjärt-stand in för Jennifer Lopez (har tänkt på att det skulle passa mig perfekt) för det är väl så man kommer att se ut efter alla promenader och allt rännande på jobbet. Hyser också stor tilltro till att jag kommer att drabbas av biverkningen aptitlöshet av medicinen som ska hjälpa mig att bli rökfri. Ingen mat och massvis med motion= Buns of steal och massiv viktnedgång så jag håller tummarna att jag drabbas av detta........men med min otur så får man väl viktökning som också var en biverkan. Men snälla, snälla, snälla om jag måste drabbas av biverkningar så kan jag väl få aptitlöshet. Håller tummarna så hårt det bara går

PS. Blev inget mamma-barn match idag då någon (inte jag, undrar om han läser mina tankar, spoooky) hade glömt att packa fotbollskläder.......Synd och vi hade inte tid att åka hem och byta om och sen tillbaka då hade vi missat hela matchen. Dottern blev inte så besviken iallafall (kommer väl få gå i terapi sen som jag får bekosta).

Kommentarer
Postat av: Emma

Är det den där Champix du provar? Har bara hört bra om den, även om du är så himla bestämd att du antagligen skulle sluta lika bra utan...:-).

2007-10-04 @ 21:54:34
Postat av: Lisa

Jo har fått av vår doktor på jobbet och det funkar över förväntan faktiskt. Jo jag skulle nog fixa det men inte mitt missbruks-alterego.......

2007-10-08 @ 20:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0