Sex dagar och party, party

Jaha, nu har man varit rökfri i sex dagar......känns skönt men även tufft och otroligt sorgligt. Det har ju iallafall varit en stor del av ens liv och har även funnits under lång tid. Men numera så är jag en icke-rökare!!!! Tror själv att man måste ha rätt inställning: Jag försöker inte sluta. Jag har slutat röka. Tror faktiskt att det kommer att gå bra, än så länge.
Igår var det eldprovet, jobbfest och alkohol som flödade........men jag klarade det och jag känner mig stolt över mig själv. Rökte ingenting trots att jag hade chansen och det gjorde mig faktiskt inte så speciellt mycket. Visst hade det varit gott men jag fixade det utan att röka så nu vet jag att jag kan.
Jobbfesten var trevlig men inte mer än så. Karaoke var väl ingen höjdare, dålig musik för övrigt och inte så mycket folk men vi hade kul och det var trevligt på förfesten iallafall.
I onsdags var vi på Karlsson på taket och åt tre-rätters middag med kollegorna i regionen. God mat men efter huvudrätten gick hälften ut och rökte och det var jobbigare än igår. Då var jag riktigt sugen men det gick.

Nu har man väl utsatt sig för de flesta farorna för återfall så kan det vara så att det finns en ljusning i tunneln??



Kommentarer
Postat av: Mickis

Ja, det är skitjobbigt! Men du kommer klara det galant!!!!!

2007-10-13 @ 15:06:02
URL: http://mickis74.blogg.se
Postat av: Sari

Tack för igår!! Sen vill jag bara säga: DU är superduktig!!! =)

2007-10-14 @ 06:12:22
URL: http://frufiona.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0