Jobb, jobb,jobb och sluta röka

Idag har jag ont i mina fötter. Har sprungit som en gasell (en klumpig en) i kulverten på jobbet (800 m runt om), upp och ner för trappor (3 trappor i varje hus), träffat en massa patienter och försökt att styra upp så att det inte blir så mycket till läkarmottagningen i nästa vecka (har ju fått lite kritik att vi sätter upp patienter lite för lätt).
Fortsätter det så här så kommer det att bli BUNS OF STEAL..........hahahahahahaha. Det positiva med att flänga omkring så här är att flåset börjar bli hyggligt bra (ljuger lite bara), nu är jag bara 2 minuter efter min kollega.
Det positiva idag är att man inte har blivit utskälld en enda gång utan att de flesta har köpt de förslag som man kommit med trots att de kanske inte är helt nöjda med dessa. Alltid en fördel att slippa en massa tjafs också.

Börjar få lite panik nu när dagen för rökstopp närmar sig. Har ju anmält mig till slutaröka-kurs på jobbet, fixat läkemedel så att det ska gå lättare men så var det det där med att hitta den rätta motivationen. För hur det än är så:
Vet jag att man inte ska röka
Vet jag att man dör i förtid och riskerar en massa följdsjukdomar (finns ju en del ärflighet)
Vet jag att man stinker och att tänderna blir ruttna
och massor med fler nackdelar.
Ändå står man där och inhalerar dessa giftpinnar som man vet kommer att ta dö på en i förtid. En fullfjädrad missbrukare ut i fingertopparna. Nu är man i det läget att man börjar dra en dåres försvartal till sig själv, man ifrågasätter om man verkligen vill det här och tycker jag verkligen att datum passar så bra i mitt liv just nu???? Har ju konstaterat vid flera tillfällen att det aldrig kommer att bli rätt läge i livet att sluta och ändå för jag detta resonemang med mig själv. Har ju bestämt mig att det är dags nu och att jag vill leva och orka ta hand om knoddarna och orka finnas där och göra roliga saker utan att det låter som att man håller på att avlida. Än så länge så har jag inte berättat det exakta datumet för mina närmaste, orkar inte med tjatet och snacket om detta. Kommer att bli jobbigt nog ändå.
Nä har lovat mig själv och dottern att jag ska ge detta en chans nu och försöker slå bort de negativa tankarna men det är inte så lätt. Förhoppningsvis lär jag mig något av detta som jag kan använda mig av i mitt arbete.

Tjolahopp vad negativt det blev idag men hav förtröstan för efter regn kommer solsken (även om det dröjer).


Kommentarer
Postat av: zyraan

Du e duktig o d kommer gå kanon!! Mitt stöd har du när dagen D kommer!! Lovar inte inte kommentera utan bara stötta på alla sätt jag kan..PUSS!

2007-09-27 @ 21:26:40
Postat av: Lisa

Det tackar jag för.........Kram

2007-09-27 @ 21:36:52
Postat av: Sari

Jag ska stötta dig så mycket jag kan,,,=)..Du kommer att fixa det!!! *pep,pep,pep*

2007-09-27 @ 22:21:29
URL: http://frufiona.bloggagratis.se
Postat av: Lisa

Thankx

2007-09-27 @ 22:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0