Laddar inför Lucia

Nu börjar det dra ihop sig...här hemma sjungs det luciasånger och det har provats tomtenissedräkt med lykta (har elektrisk ljus som tur är) så allt är klart inför imorgon. E har sagt att han detta år ska vara med och sjunga sen ska vi fika och köpa lotter och sen gå hem. Ja hem och hem jag ska ju till jobbet och det är ju som ens andra hem visserligen men nån måtta får det vara.
Har julstämning efter att ha bakat lussebullar och fixat pepparkaksdeg som ligger i kylskåpet och väntar på att bli utbakad. Snön ligger djup, eller djup och djup det finns snö ute iallafall och förhoppningsvis kommer det lite till i helgen. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir mer snö. Allt känns så mycket lättare då. Det blir ljusare och det känns skönare när man går ut om det inte bara är snöslask så man blir våt om fötterna, frusen och i slutändan deppig.

Idag var det iallafall jag som stog för dagens citat på jobbet. Assisterade min kollega som skulle ta blodprov på en kille och han var lite stickrädd så jag kläcker ur mig. "Jag är med som psykotiskt stöd" . Menade självklart supportiskt stöd men det funkade. Killen och vi asgarvade och summa sumarum hon fick sitt prov så jobbet blev gjort. Ja så kan det gå till ibland (ellr varje dag mer eller mindre) på mitt jobb. 
Har ju ett jobb där man varje dag garvar åt det mesta. Man kommer långt på humorn och det håller även sinnet friskt annars skulle man ju ha varit psykotisk för länge sedan. det gäller också att kunna bjuda på sig själv, våga göra bort sig, professionalitet och att vara bäst när det gäller (typ aldrig i mitt fall då).

Imorgon har vi ett höjdarinslag på jobbet. Några har som ambition att dra ihop så många personal som möjligt och ha ett luciatåg ute i parken för att sedan gå mellan varje hus och sjunga. Rykten säger även att det kommer att förekomma två hästar men det har vi inte sett än. Rapporterar mer sen när det har gått av stapeln.
Undrar vilka personal som kommer att delta????? Med min vilda fantasi så har ju jag redan sett hur det ultimata luciatåget på min arbetsplats skulle se ut. Hahahahaha skulle va riktigt kul om det stämmer.
Jag kommer iallafall inte att delta. Där går min gräns. Tycker det räcker med det man bjuder på sig redan idag. Har dock viss ambition att eventuellt ha lite glitter i håret imorrn men har inte bestämt mig än. Vi får se hur det känns imorrn.
Annars så spekuleras det hej vilt om vad som kommer att bli årets julklapp till oss anställda. Efter förra årets fiask undrar vi vad man kan toppa det med. Vu har gissningar i vår grupp på allt mellan grytlappar, förkläden och ryggsäckar med loggo och kanske porträtt på vår högsta chef. Det vore nå´t. Återkommer med svaret när vi fått veta vad det blev.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0