Uppdatering

För er som mot förmodan följer denna blogg vet ju att jag blev diagnostiserad med en tumör i höger öga för ett halvår sedan som jag behandlats för på S:t Eriks ögonsjukhus i Stockholm och idag var det dags för ytterligare ett återbesök och jag hade hoppats på att det skulle tunnas ut på den fronten men icke....Min tumör sitter tydligen på ett besvärligt ställe så min läkare vill att jag ska fortsätta att gå på kontroller var tredje månad. Visserligen verkar det som att behandlingen har lyckats och tumören krymper som planerat men ändå jag börjar bli trött på sjukhus, undersökningar och allt vad det innebär. Man hinner knappt hämta sig mellen varven innan det är dags igen för att göra en ny undersökning, lämna prover eller gå till läkaren.....
Jag vill hellre till ett spa med massage, god mat, gott vin, långa mysiga promenader och någon ansiktsbehandling........kan man göra det på sitt frikort??????
Hela familjen gjorde det iallafall till en trevlig Stockholmsutflykt (bortsett från sjukhusbesöket) så vi har åkt tåg (första gången för E så det var spännande), fikat, vandrat omkring i lite affärer, kollat på folk, shoppat lite (denna gång iallafall) och promenerat och kollat på hus och annat.......Det var riktigt trevligt så denna dag har i princip spenderats utomhus.

Annars så har det snöat här och mina kids drog efter maten ut och lekte i den lilla snö som kom och kom inte in förrän efter en timme, sambon spelade Guitar Hero (som han var lite tveksam till att köpa) och jag har kollat runt på Tradera. Ska ha en tidig kväll efter att jag kollat på Greys och käkat popcorn och det ska bli skönt.......för imorgon är det jobbdags igen.

Kommentarer
Postat av: Mickis...

Jobbigt att behöva åka sådär, men samtidigt är det ju bra att det hålls under kontroll.

Kram

2008-11-19 @ 22:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0