Lisa 33 och fortfarande rökfri

Jaha då har man fyllt 33 igår och det känns inte så annorlunda mot dan innan. Fick en höjdarpresent i form av massage både rygg och ansikte från M samt att hon läste en saga för mig högt i soffan. Ja ibland är livet härligt. Fick även en del blommor och presentkort så att jag kan köpa mig en ny brevlåda, våran är rutten och ramlar ner lite då och då så det är väl dags. Kanske räcker pengen till nå´t annat också. Fick även en jättekaffemugg som täcker hela dagsransonen av kaffe =) och nya handdukar till toaletten samt ett ölglas i min servis så jag är nöjd.
I söndags så fick jag väl ett ryck av åldersnoja???? Handlade färg så numera är jag blondin igen vilket passar mig bara bra. Orkar inte engagera mig så jag kan alltid skylla på att jag är blondin numera och jag inte förstår bättre. Perfekt täckmantel hahahahahaha. Vet inte om det hör ihop med mina funderingar som jag har just nu. Försöker strukturera en del i mitt liv just nu och hur jag ska kunna göra detta på ett bra och konstruktivt sätt. Inget att bekymra sig för kära ni men lite disträ bara, då jag just nu tänker och funderar en hel del. Det är som vanligt med andra ord i mitt hjärnkontor.

Förresten så är det ett år sedan idag som jag slutade röka och jag tycker att jag har gjort ett kanonjobb "applåder och fanfarer". Har fått veta att det inte var alla som trodde på mig och jag är inte iland än men en god bit på väg.
Året har gått snabbt. Röksuget har kommit och gått men jag har härdat ut trots fester utan att få röka och andra vedermödor som drabbat mig och de mina. Jag har klarat av ett delmål i mitt liv och tar mig sakteliga framåt mot nästa mål......vad nu det kan vara....Jag vet men håller detta för mig själv så länge.....

Jag vet att jag kan och att jag har kapacitet att fixa saker i mitt liv trots att alla inte tror på mig fullt ut.

Kommentarer
Postat av: Sari

För det första! GRATTIS i efterskott!!

Och vad det än är för mål du har i sikte så peppar jag dig. Vet att du är en kämpe...ha det gott!!

2008-10-08 @ 23:52:52
URL: http://frufiona.bloggagratis.se
Postat av: Mickis

Vad duktig du är!!!! Grattis till ditt rökfria år OCH på födelsedagen i efterskott.

Kram från oss alla

2008-10-09 @ 08:18:01
Postat av: Emma

Jag har aldrig tvivlat, klart du kan! Grattis i efterskott!

2008-10-11 @ 09:58:59
URL: http://enligtemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0