Rödvinspimpling igen......

Nu har vi haft våran andra vinjuntaträff och denna gång blev det ett gediget avhopp på sju st, men vi som var med hade hur trevligt som helst ändå.
Vi startade strax efter sex med caprinuchka (?????) och lite snittar och en massa skitsnack som vanligt sen gick in på vinet och tortillas med kyckling, ost och annat guck som stektes i pannan. Om man får säga det själv, mmmmmmm. Sen blev det mer vin, skratt och massa snack om allt och ingenting. Klockan hann bli efter tolv innan sambon skjutsade hem alla så det var hur trevligt som helst och jag längtar iallafall till nästa gång redan.......

M var även igår på sitt första skoldisco. Det har laddats i flera veckor sedan skylten kom upp och det har varit det stora samtalsämnet bland kompisarna.........och det blev som vanligt när M har sett fram emot något jättemycket och längtat. Illamående och ont i magen, så efter cirka en timme ringde hon och ville bli hämtade så sambon fick åka till skolan och hämtaq en lite tjej som var alldeles blek om nosen. det är då man inser att de inte är så stora hela tiden utan behöver en hel del uppmuntran för att fixa livet. Hon är iallafall inte avskräckt utan nästa gång hon går på disco ska hon inte dricka dricka så snabbt så hon får ont i magen eller blir illamående.

Annars så rullar mítt liv på med ungar, jobb och allt annat runt omkring.
I veckan har jag varit på kurs i Örebro inför att vi ska införa datajournaler. Det ska bli jättespännande och se om hela datasystemet brakar den 27/10 när vi startar i hela Sverige på en gång. Detta kommer att så småningom underlätta mitt jobb hur mycket som helst men innan allt funkar och man har lärt sig så kommer man väl att få magsår, massor av gråa hår och inte så glada tillrop till datorn.....som vanligt i mitt liv alltså hahahaha......

Nästa vecka ska jag på den där j-la magnetröntgen igen....vill inte!!!!!!!!!!!!!!!!! Men jag vet att det bara är att bita ihop och göra det helt enkelt. Om jag skjuter upp det så måste jag ändå göra det senare och då får man fortsätta att fundera på och ha ångest för det ännu längre men please kan nån söva ner mig innan eller ge mig massa droger så att det kanske kan bli en angenäm upplevelse.......hihihihi man kan väl få drömma..............

Kommentarer
Postat av: Zyraan

Jättetrevligt och gott i fredags! Längtar oxå till nästa gång!

Tack för Moa"lån" i helgen!!

..kan hålla handen.. du vet!!

Kramis!

2008-10-19 @ 17:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0