Dags att börja jobba igen.....

Helgerna bara flyger iväg och imorgon är det dags att börja jobba igen.
Har som vanligt haft fullt upp denna helg. M följde med syrran till stugan så det var bara sambon, jag och E kvar hemma. Han njöt av få vara själv med oss så vi drog iväg och tog med oss kusinen A till Vallby för att kolla in djuren och se vad som hänt sedan sist. Så det var full rulle där. Efter 45 minuter och att grabbarna hade blivit lite skrämda av hönorna och tuppen så for vi vidare till svärmor för att fika. Där lekte grabbarna under några timmar sedan dumpade vi A hemma,  käkade mat och cyklade i samlad trupp hem till mor och far för att fika. E var ute i trafiken för första gången och han fixade detta galant. En ganska så stolt och stor kille som vi har. När vi kom hem kollade vi på en film som E tyckte var lite läskig, sambon och jag delade på en flaska vin och därefter kollade jag på standup (sambon spelade data).

Idag har E cyklat med sin kusin när de inte har spelat fotboll. Sambon har målat färdigt vårat altanräcke och jag har haft kördag med gospelmässa på slutet. Vart riktigt bra trots att vi inte hade övat så mycket på en del låtar och till nästa konsert 13/6 är det bara att tokträna för då ska det bli drag under galoscherna.

Ja det var i stora drag min helg....utöver detta så har sambon varit med båda ungarna på simskolan som alltid på söndagar och M har duschat på killarnas och det har hon ju inte velat tidigare men hon tyckte faktiskt att det gick bra trots alla snoppar.......Ja vad ska man säga. Hon lade mest märke till att deras duschar skiljer sig från våra och att deras skåp är blå och vita medans våra är röda och orangea. Ja vi prioriterar och lägger märke till olika saker.

Nästa veckan bjuder på arbete i ett rafflande tempo som vanligt. E ska på utbildning i Örebro under tre veckor så det kommer bli tomt på jobbet men man kan ju ses ändå. För övrigt så hoppas jag att denna vecka blir lugnare än förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0