Åter från Stockholm

Ännu ett återbesök avklarat och nu har jag berättat hur jag känner inför dessa j-la magnetröntgenundersökningar och han var faktisk väldigt förstående och tog till sig att min livskvalité är viktig och att det inte känns som att jag har kontroll på mitt liv när jag hela tiden har detta hängande över mig. Så nu är det standard som gäller med uppföljande ultraljudsundersökningar. Och det känns sååååååå skönt att veta att jag inte behöver in i det det där trånga röret igen. Det är en enorm sten som lyfts från mina axlar.
Annars så såg allt bara bra ut. Läker som det ska och idag var det även fotografering av området där tumören suttit. Och det är fantastiskt att få se sitt öga så där och vackert. Att man faktiskt är så fin inuti, det glömmer man så lätt bort. Så nu är det nytt återbesök om tre månader igen och om allt går som det ska tills dess så kommer efterkontrollerna att glesas ut.  Dessutom har det skickats en remiss till Västerås för att jag ska få kollat om det går att göra något åt huvudvärken som jag har flera gånger i veckan och (ja jag erkänner) mot skelningen som jag börjar få och framförallt när jag är trött och onykter. Ska iallafall dit och kolla om det går att åtgärda.
Jag tror personligen att det beror på bilkörning, data och teven. Man blir överstimulerad och mitt friska öga kan inte ta in allt vilket resulterar i overload........och huvudvärk. Sen tror jag även att det lilla som jag ser på ena ögat försöker kompensera och se mer än det kan. Kroppen har inte riktigt accepterat det hjärnan har......

Har även tagit hand om M som har varit/är sjuk. Hostar, snörvlar och feber. Och när hon klagar är det illa eftersom hon allt som oftast biter ihop. Så det har varit mycket alvedon, nässpray, hostmedicin, mys i soffan och sömn, sömn, sömn...... Utöver detta så är E hemma och sympatiserar med henne och han är ju snäll men när man ligger däckad på soffan vill man inte att lillebror klättrar upp på en och frågar hela tiden hur man mår. Man vill bara vara ifred......
Ska vara hemma en dag till nu men sen är det dags för skola igen på fredag är planen idag iallafall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0