Idag va jag med om nå´t märkligt......

Undrar om detta kvalar in på det mest udda som hänt på ett tag och om jag då kommer få vara med i en amerikansk talk-show och berätta om vad det var som egentligen hände......
Rabbit- the true story.......now playing at a cinema near you........Undrar vem som ska spela mig????? Förslag?????

Here goes.............................

Var på väg hem efter körrep som det är varannan vecka numera för mig. Pratade med syrran i telefonen (så hon är mitt vittne) och när jag svänger upp på gatan så sitter en hare mitt på vägen helt oberörd. Jag blinkar med helljuset och han hoppar iväg en liten bit och sätter sig mitt i vägen igen. Jag blinkar ännu mer med helljusen men han rör sig bara lite grann. Jag tutar flera gånger och han börjar hoppa iväg mitt i vägen, men inte en tillstymmelse till att hoppa ner från vägen. Jag fortsätter att blinka med helljusen och tuta och haren börjar få panik och skutta iväg som harar gör när de får panik mitt i vägen. Jag förbannar harj....n som inte flyttar sig utan hoppar i panik mitt i vägen och jag smyger bakom honom. Då gör han en gir till höger och jag börjar närma mig min parkering så nu börjar blinka för att jag ska svänga och den puckade haren gör samma sak (utan att blinka förstås) men han svänger in på min parkering. Jag får tuta och blinka mer och han skuttar vidare och sätter sig på min garageplats. Av hela parkeringen så väljer han mitt garage. Fortsätter att tuta så han flyr i vild panik och jag tänker....Din puckade j.....l, kunde du inte hoppat ner i diket som alla andra djur nej du ska prompt hoppa in på min parkering och på min plats. Var sätter han sig efter detta då jo på gästparkeringen och där satt han och skakade när jag gick in.
Så här var min nära naturen upplevelse idag, undrar vad som händer imorgon????

Annars så har jag soft-vecka på jobbet. Glider mest omkring och är snygg och social. Försöker undvika hårt kroppsarbete och skrattar mycket (tur att det är någon som gör det men det kan också vara ett tecken på att jag håller på att tappa greppet, hmmmmm tål att tänkas på och hålla i minnet. Vad var det nu jag skulle komma ihåg????)
Har mentaliteten- Gör ingenting idag som du kan göra imorgon, nästa vecka eller nästa månad/år.
Ja funkar ju nån dag iallafall och jag har fått en del gjort administrativt (booooring) som man måste göra men räknas det som riktigt jobb????
Jag vet inte eller är det bara statistik och hur mycket folk man träffar som räknas????
Imorgon är en ny dag och då ska jag ta tag i jobbet och göra lite nytta.......eller inte.....vi får se.........

Kommentarer
Postat av: zyraan

Lovar!! Helt sann historia!!

2009-02-13 @ 08:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0