Idag känns det lättare

Har senaste dagarna känt mig lite deppig och trött så även idag men när jag kom hem från jobbet så väntade en trevlig överraskning.
Ja visst visste jag att skattepengarna var på g men att de kommit idag var ju bara jättetrevligt. Så imorgon efter jobbet så är det shoppingrunda som gäller. Ska handlas nåt till M första skolavslutning sen är jag värd nå´t innan semestern. Vad vet jag inte än mer än att det blir något.
Kanske ett par skor (är ju inte en skotjej egentligen) eller en ny väska (trots att man har 3478 tusen enligt sambon) eller lite kläder (kan man aldrig få för mycket av) eller smycken (som man aldrig kan få för mycket av). Ja utsikterna är goda att man under morgondagen iallafall gör av med någon krona förhoppningsvis. Vet ju även att jag måste stoppa undan det mesta men man kan ju få unna sig något till sig själv. Pengarna har jag ju slitit hårt för hela året.
Livet känns plötsligt lite lättare men finns en del som man fortfarande kan fundera över. Har lite issues med sången just nu och känner mig lite oinspirerad inför lördagens konsert men det kommer nog att ge sig eller inte. Annars så får man väl bara vara körtjej och inget mer än så och det kan man ju iallafall eller inte. Ja just nu så är man inte på topp och jag hoppas att jag inte smittar bara och att det bara är en sväng av jaglängtartillsemester-sjukan. Jag hoppas på det senare.

Hade igår sköterskemöte med chefen 1 och 2 och tyckte till en början att det var ett helt ok möte men efterhand så ju mer jag tänker på det så var det flera ärenden som jag egentligen inte blev något klokare av och inte nöjdare. Känns som att man blev lurad men att man bara inte fattade det förrän efteråt. Skum känsla som växer med tiden och ju mer jag funderar på det.
Har ju inte tidigare varit någon vetenskapligt förankrad tjej som tycker att det jag gör som sjuksköterska måste finnas förankrat i vetenskapen utan mer att man använder sunt förnuft och tänker själv och kritiskt, men efter hand på denna arbetsplats så inser jag att det är jätteviktigt att man inte tappar bort sin profession bland alla andra expertprofessioner och har börjat värna om min profession mer och mer.
Därför gör det mig upprörd när man inte får gehör hos kollegor eller samordnare. Är iallafall tacksam för att jag har ett bollplank och det är skönt att man spelar i samma lag och samma sport vilket det inte alltid känns som man gör med alla övriga kollegor. Ibland känns det som att man talar helt olika språk och att förståelsen för varandra inte är så hög och tolerant åt bägge hållen. Vet att jag kan vara lite väl fyrkantig och rigid ibland (skyller på åldern hihihihi) men tycker det är viktigt att vi backar upp varann och håller varann om ryggen speciellt när det stormar eller man sticker ut nacken.

Nä ska sluta att vara så neggo och bli lite mer possi.........som vi brukar säga..........

6 dagar kvar till semestern................längtar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0