Mmmmmm............äntligen dags för färskpotatis

Denna helg har gått i lugnt och sakta mak. Inget speciellt inbokat och inte gjort något utan tagit dagen som den kommit.
Det har grillats och vi har ätit årets första färskpotatis och det var gott som bara den. Det är något speciellt med första gången på året som man äter det. En försmak av hur resten av sommaren kommer att smaka.
Annars har hästointresserade jag varit och fikat på Strömsholm och fått en guidad minnestur av E som visar oanade sidor från sitt tidigare liv. Finns annat än rock´nroll, vem hade anat det????? Vädret visade sig just då från sin bästa sida och trots att det var lite kallt så lyste solen.

Förresten så tror jag att jag har brytit lilltån........buhuhuhuhu.
Slog i den idag i en pall och nu är den dubbelt så stor, värker och är blålila till färgen. Har fått hjälp av sambon att lägga ett "hollywood"-bandage så att tårna sitter ihop och man får smärtlindring på det sättet. Inte skönt iallafall kan jag intyga så det var ju jättesynd eftersom det är brännbollsfamiljekväll med M klass imorgon kväll.
Syyyyyyynd tycker jag (verkligen) då jag laddat för detta jättelänge och legat i hårdträning. Tjaaa sambon får ta familjeansvar imorgon så får jag räkna poäng, heja på eller se snygg ut helt enkelt. Ungefär som vanligt alltså.

Pssssst..............
Har bara 8 dagar kvar till semestern nu.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0