Och regnet det bara öser ner

Ja nu har det regnat nonstop i snart ett dygn (före det så har det varit till och från lääääänge). Undrar när det ska sluta?
Man kan ju bli deppig för mindre. Är inte så konstigt att humöret inte är på topp och man får lust att bara dra täcket över huvudet och låtsas som att man inte finns.
Senaste veckan har det varit berg och dalbana i hur jag mår. Upp som en sol och ner som en pannkaka och ibland inom loppet av några minuter. Det känns märkligt!!!!  Jag som tycker om att vara i kontroll gillar inte när jag inte har koll på vad som händer i kroppen.
Har inte någon direkt aning om vad det kan vara som påverkar mer än vädret och att jag är i stort behov av semester. Jobbet har tagit sitt från mig för detta året och nu längtar jag till att bara få gå hemma och skrota, sova på morgonen och ta dagen som den kommer. I värsta fall om regnet håller i sig så får man väl kolla på film i massor.

Igår var det sommarkonsert med Jasper och inte ens det hade jag sett fram och längtat till och då är det illa. Har tappat sugen för det och vet inte riktigt vad det beror på eller så vet jag det egentligen. Konserten var iallafall ett toppenkonsert och det gick jättebra trots att jag mest känner mig som en bistand som varken gör till eller från i gruppen just nu. Brukar inte tappa tron på mig själv så här ordentligt och det vet jag däremot vad det beror på och jag tröstar mig med den vetskapen. Egentligen vet jag att jag kan men om man bara får negativ respons så brukar det resultera i negativ självbild....logiskt eller hur. Om det inte blir bättre i höst så måste jag ta mig en ordentlig funderare kring detta. Är det värt allt detta??????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0