Ohhh....vad det är skönt med helg

Äntligen helg och ledighet eller?????
I mitt liv så finns det inte så mycket ledighet just nu. Det är hektiskt men det är väl så det är just nu. Blir förhoppningsvis bättre.
Dagen har varit full av aktiviteter. Morgonen inleddes med en sen frukost efter sovmorgon (tack ungar) till 9.30. Därefter påbörjades projekt städning. Förstår inte varför jag inte bara kan göra det lagom. Plocka undan, dammsuga och torka golv. Nej det ska rensas garderober och plockas ur gamla trasiga grejer och fixas och donas. Så mitt i allt började jag rensa ur ungarnas garderober och vips så var klockan halv ett och jag skulle på kördag kl ett och skulle på vägen hämta en kille som sjunger med oss. Så det var bara att slänga på sig kläder och dra borsten genom håret och hoppas på att man inte lukta alltför illa.
Eftermiddagen tillbringades med Jasper och coachning av vår gamla körledare Elina som lärde oss lite nya tekniker, nya låtar och förutom detta så hade vi otroligt roligt. Det är så befriande och upplyftande att ha henne som pedagog. Skratten avlöser varann och man lär sig otroligt mycket och det var så roligt. Så man blir peppad igen att testa sina gränser och man utvecklas igen.
Vid kvart i sex var jag tvungen att dra vidare till Kristiansborgsbadet för att spana på M som hade sin första simtävling (Morgondagare med deltagande i 25 m bröst och rygg). Enligt sambon var det fullt kaos och ingen ordning alls bland ledarna ooch det visade sig snart. M simfröken hade noll koll så när M ropades upp sa hon åt henne att gå och sätta sig och det resulterade i att han missade sitt första heat. Efter ett snack med denne så fick hon hoppa in i ett annat heat och hon vann detta (wohooo..... ja jag vet...de tävlar mot sig själva och tider i nästa tävling men ändå stolt att hon vann i hennes paradgren ryggsim). Så det var stolta föräldrar och morfar som var hejarklack och uppmuntrande och nästa heat med bröstsim så var hon på plats och vann över de andra tjejerna som simmade i samma heat. Wohoooooo igen.
OS here we come.......... Hoppas att det blir en bit bort bara typ Australien, Nya Zeeland, Thailand eller Afrika vore nice. Blir man sponsrad som förälder också??
Därefter hem och gräddat ett jättelass med våfflor innan Melodifestivalen började och sedan en helkväll med detta. E däckade efter alla bidragen och M har precis krypit ner i sängen. Den som vann var iallafall lite otippad hemma hos oss. Inte vår favorit men kan väl sticka ut lite i den stora finalen får man hoppas. Besvikelsen var ganska stor hos M då det inte blev Måns eller Alcazar but thats life.......
Morgondagen är än så länge inte planerad i sin helhet. Fortsatt städning och simskola är väl de planer so finns i nuläget därefter får vi se.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja melodifestivalen var ju intressant men helgens mest intressanta händelse var att stå på backen och se en kollega klänga runt i ett äppelträd och beskära. Ganska gulligt då han kunde tas för en ekorre men det har jag inte talat om. Var ändå så artig att jag frågade om hans blommor skulle vattnas före eller efter jag ringt ambulans av den händelse att han dråsat i backen.

2009-03-15 @ 19:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0