Pulkaåkning på Vallby

Ja eftermiddagen har tillbringats på Vallby friluftsmuseum med pulkaåkning för ungarna. Hann även med att spana in de nyfödda lammen, getterna, hästarna och getterna. Var så där härligt kallt att det bet i kinderna och lite sol mellan varven. Skulle sedan fika men då stängde de så det blev en fika på coop istället. Inte lika mysigt som på Vallby men det funkar. Kaffe som kaffe eller????
Nästa gång det blir pulkaåkning funderar jag på att ta med eget fika. Är något speciellt när man kan fika ute i snön men tror inte att jag kommer att bli en sådan som är ute i timtal och har värstingmatsäck och fika med mig. Är lite för bekväm för det. Tror inte heller att mina ungar skulle uppskatta det. Tycker att det räcker gott och väl att vara ute några timmar.
Trodde ju i min enfald att e var piggare (vilket han har varit helaq dagen) men nu på kvällen så slog febern till ih´gen och han somnade sittandes i soffan vid halv åtta. Ja det verkar som att det blir sambon som får komma lite senare till jobbet imorgon så att e får vila sig en dag till och sedan får vi se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0