Uppladdad och redo

Har idag varit på fysiologkliniken och kopplat upp mig.
Ja inte mot internet men uppkopplad är jag iallafall. Ska de närmaste 24 timmarna vara ihopkopplad med en blodtrycksmanchett som kommer att pumpas upp var tjugonde minut så att man får en överblick över hur det ser ut över dessa timmar.
Så just nu lever jag med en manchett på vänster överarm som var tjugonde minut pumpas upp till ett surrande ljud och det känns som all blodtillförsel i armen stryps under 20-30 sekunder. Sambon har hotat med att jag får sova på soffan om jag är för högljudd men jag kontrar med:
1. Han snarkar
2. Han har kvällsvecka och kan sova imorgon fm
3. Det faktiskt är jag som verkligen behöver skönhetssömnen
4. Hon som kopplade upp mig sa att det är jag som ska ha finsängen inatt.
Vet inte om det har gått ända fram dock men jag hoppas det. Nu är mitt största bekymmer att jag ska komma ihåg dosan om jag går på toa inatt samt hur jag ska komma in på jobbet imorgon eftersom jag är uppkopplad mot denna tingest som definitivt till 100 % kommer att pipa i inpasseringen så morgondagen blir spännande.

Andra skvaller är att min älskade bror som tillbringat veckan som var i fjällen har brytit benet under ett slalomåk och troligtvis kommer att behöva operera detta. Ja det är som vanligt hos oss. Är det inte det ena så är det det andra. Som det verkar så kommer de hem imorgon och han ska då kontakta ortopeden för att se när det kan åtgärdas. Så livet fortsätter att sparka oss i häcken hela tiden och vi hinner som vanligt i princip bara resa oss upp så är det dags igen.
Ja vi får se vad som händer härnäst......................
Spänningen är ooooooooooooooolidlig................................

Surr, surr på er allihop från en ihop/uppkopplad blodtrycksmanchett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0