Gaaaaaahhhhhhh.......varför kan man inte bara få lite lugn och ro......livet är fanimej inte rättvist

Är det så att nån där uppe tycker att vi har det för bra i vår familj och beslutade sig för att va fan nu har de börjat må lite för bra igen så nu jäklar ska jag hitta på nå´t så att de inte tror att de är nå´t.
Jag börjar bli så jäkla trött på att det alltid händer något negativt. Har man nån krona över så tro inte att man får behålla den. Så fort något bra inträffar måste det hända något trist så att man inte kan njuta av det. Så fort nå´t är bra så dras mattan undan och jag börjar bli jävligt trött på det. Jag vill ha lugn och ro och kunna njuta av att livet faktiskt är bra på det stora hela men det är inte så lätt just nu.
Senaste smällen i familjen är att sambon fått sparken pga av finanskrisen och får sluta med omedelbar verkan.
Varsågod och grattis på födelsedagen.
Så nu är det tillbaka på ruta ett som vi var på för cirka tre-fyra år sedan och jag vet att vi fixar det men varför kan inget gå vår väg nån jäkla gång??????
Inte för att jag vill vara otacksam för jag har mycket att vara tacksam för men nu får det fanimej räcka. Kan nån annan familj ta lite skit och låta oss vara ifred. Det är inte mycket jag begär men lite andningsrum mellan smällarna tack. Vet  inte om nästa smäll är den som gör att man går under.
Hur mycket ska en familj orka innan det inte går mer??????
Jag vet ju att det säkert kommer att fixa sig denna gång också eftersom han är driftig när det gäller men va fan....livet kändes så bra just nu och vi var på rätt väg banne mig.
Just nu känns det piss och inte blir det bättre av att man jobbar med neurotiska personer som anser att lite snuva eller lite ångest är en världskatastrof som helst skulle ha åtgärdats innan det hände.
Det är inte lätt att vara positiv, inspirerande och proffessionell när ens jag bara skriker inombords.......
Ryck upp dig för helvete och sluta gnäll.



Kommentarer
Postat av: Mickis

Ja, hörde av T igår....fy, vad tråkigt :( Hoppas han snart kan hitta något nytt.



2009-05-06 @ 08:48:06
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: zyraan

KRAM!

2009-05-06 @ 15:06:42
Postat av: Emma

Ja du, det är verkligen inte rättvist fördelat med smällar här i världen! Klart ni klarar det men det är verkligen SKITTRÅKIGT!

2009-05-06 @ 19:49:22
URL: http://enligtemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0