Hjälp....... jag är ihop med en svensk hurtbulle

Då var man äntligen långledig och man väcks av barnen klockan 06.45. Va f-n.
Sambon kunde inte somna om så han gick ut och drog ett varv i spåret. Vilket är tredje gången denna vecka. Började med att hans mamma drog ut honom i Björnö-spåret och nu är det flera gånger i veckan. Var ska det sluta? Han framställer ju mig i dålig dager ju hrmfff........
Good for him, bad for me.....
Kommer att vara ihop med ett sugrör sen ju. Så det blir till att börja matcha detta med promenader jag med.
Planer under långledigheten är bio imorgon, barnen övernattar hos farmor och grillfest på lördag. Bara nöjen helt enkelt. Så det ska bli riktigt trevligt. Har tillsammans med sambon börjat planera middagen vilken ska passa allergiker, vara lättlagad och smaka bra, men det ordnar sig nog.

Igår var jag på återbesök på Ögonsjukhuset i Stockholm och det ser lovande ut. Min tumör har minskat från 3,7 mm till 2,7-2,5 mm och har inte växt sedan sist utan håller sig inom sin gräns vilket är bra. Så äntligen får jag komma mer sällan dit, var sjätte månad nu och det känns så skönt. Det känns som att detta kommer att ordna sig iallafall.
Sambon och jag hade en roadtrip till Stockholm eftersom han inte hade något speciellt för sig och det var tur eftersom de testade båda ögonen igår och jag inte såg någonting efter detta. Vet inte om jag hade hittat tillbaka till stationen och dessutom var det skönt att kunna prata lite med varandra utan ungar som lägger sig i och tjuvkyssnar från baksätet. Ibland vill man ju faktiskt kunna prata ifred.
Så just nu är fortfarande min ena pupill dilaterad och det kommer nog att ta någon dag till innan den blir helt normal till ungarnas stora glädje. Själv så får jag ont i huvudet för att allt ljus släpps in och det känns så fånigt att gå med solbrillor hela tiden hihihihi.....känner mig ju inte som Greta Garbo.

Igår köpte vi förresten årets första jordgubbar....inte svenska men åhhhhhhh så goda.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en skön helg då med fest o allt!

2009-05-22 @ 19:42:34
Postat av: Anonym

Var jag som skrev d../zyraan..

2009-05-22 @ 19:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0