Ny vecka, nya arbetstag

Jaha då var det dags att jobba igen imorgon då. Kan inte fatta att helgerna går så otroligt fort.
Denna helg har innehållit ett kalas för M på Strike med bowling. Samtidigt strosade vi andra runt på stan och åt lunch, mös och shoppade lite. Sedan bjöds det på fika hos mor och far. Hem och packa badkläder för att därefter bege oss till Kristiansborgsbadet där det var "Morgondagare"-tävling. Hett som i en bastu och fuktigt så nackhåren krullade sig mer än vanligt. M ställde upp i 3 grenar, 25 m rygg, 25 m bröst och 25 m fritt. Det gick riktigt bra och stolta föräldrar och övrig släkt som var på plats fick se M simma som ett ess. Så OS here we come....hoppas bara att det blir ett varmt land efter London 2012. Kommer att bli bättre och bättre då hon just nu vill fortsätta att simma. Så det är bara att rida på vågen så länge det går. Ser en framtid i simhallen klockan fem på morgonen med en timmes träningspass innan man åker och jobbar och sedan sena kvällar. Ja det blir till att läsa många böcker i så fall.
Idag så har E varit i Jullita (??) och kollat på när de släppte ut kossorna. Det var tydligen en höjdare för de hade hoppat och stångats med öronen och utöver detta så fick man provsitta en traktor. En höjdardag för en snart femårig kille helt enkelt. Sambon har klippt gräs, jag har blivit pollenallergisk. M har tillbringat dagen hos sin kusin H och jag har varit på "Rengbågsmässa" i Eskilstuna med kören och sjungit.
Kvällen avslutades med att sambon var med två ungar på simskolan medan jag transporterade mig hemöver. Kvällsmacka med kaffe och lite mys i soffan innan det var dags för knoddarna att gå och lägga sig. Sitter nu och mobiliserar lite kraft för att eventuellt orka plocka ur diskmaskinen men tror att jag lämnar den till imorgon.

Veckan som kommer blir väl intensiv igen. Full rulle imorgon då det är intervjuer för vår nya kollega samt fixa allt efter förra veckan som är liggande. Utöver detta ett och annat eftersläpande besök. Tisdag ska jag till Örebro för sista gången och föreläsa och onsdag och torsdag är vi enbart två på jobbet igen. Det är så härligt att känna att man lever.
Veckan därpå är det Kristi flygare och då ska jag vara långledig fyra dagar och jag längtar. Har inte bestämt vad vi ska göra men ta det lungt och sova länge ingår i planerna.


Kommentarer
Postat av: Mickis

Önskar dig en bra vecka! Kram Mickis

2009-05-10 @ 22:42:05
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0