Vila i frid

Beslöt att tillsammans med min kollega att gå på minnesstunden idag och på ett sätt så känns det skönt att ha gjort det. Det var fint att hedra minnet tillsammans med andra kollegor. Det var en sorglig men ändå en ljus och hoppfull minnesstund. Det lästes dikt och spelades musik och våra präster/pastorer sa en del väl valda ord. Mitt i allt så gick överfallslarmet och på ett sätt så var det passande.

Jag hoppas att du nu får vila i frid och att vi minns dig som den person du egentligen var och för de saker som du delade med dig till andra och inte för detta.

Detta har fått mig att fundera ytterligare över livet och vad det är som driver människor till att göra de val som de gör i livet. Ja vi människor är sannerligen inte lätta att förstå oss på alla gånger det är min slutsats. Hoppas bara att man genom allt man är med om lär sig mer om sina medmänniskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0