September

Nu märks det att det börjar bli höst. Det är kallare på morgonen när man åker till jobbet och fast solen skiner på dagen och det är varmt anar man att det snart är slut och att hösten gör sitt intågande.
Det ska bli skönt eftersom jag älskar hösten med dess skiftningar och mörker som lägger sig.
Man kan krypa upp i hörnet på soffan med en bra bok eller se en bra film och slippa känna ett tvång att man måste vara utomhus för att vädret är bra.
Sedan är det också en otroligt vacker årstid med dess färgskiftningar och mysigt att lyssna på ösregn som strilar mot rutan.

Andra tecken på att det börjar bli höst är planeringsdagar, konferenser och diverse oordning i organisationen man jobbar för men det lägger sig väl snart och man kan fokusera på att jobba.
Har ju intalat mig själv under semestern att fokusera på det som är positivt och inte låta mig dras ned av det negativa. Jag kämpar på och försöker att se positivt men det är tyvärr inte så lätt alla gånger. Inser att jag dagligen låter mig bäras iväg på negativitetens vingar och det måste få ett slut. Jag måste försöka att hålla mitt fokus.


Andra hösttecken är att Operation Renovering har sjösatts här hemma.
Nu är det ommålat i M´s rum och så snart klädskåpet kommer in på Ikea så kommer det att bli färdigmöblerat och omorganiserat så att det passar en åttaåring tjej.
Bilder publiceras senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0