Dessa bilar.........

Det verkar gå troll i mina bilar.
Fattar inte vad det är. Är det jag eller har jag bara en j-la otur vad det gäller bilar??????
Har sedan jag började på fängelset haft sex bilar och kommer imorgon att hämta min sjunde. Det har varit motorhaverier, krockar och diverse besvär och nu senast så gick Toyotan inte igenom besiktningen och reparationen eller motorbytet skulle kosta mellan 10-30 tusen så valet var inte så svårt. Nu är den på väg till Göteborg och jag hämtar mina nya bil imorgon. Lite sorgligt känns det ju som alltid när man lämnar något bekant bakom sig och går mot något nytt.
Så då var det tillbaka till franskt igen. En Renault Megane så jag hoppas, hoppas, hoppas att den kommer att hålla iallafall ett tag framåt. Priset var iallafall bra men som alltid så tillkommer det kostnader som man inte räknat med i sin budget och denna månad är ju inte den roligaste annars heller så lite plus utgifter var inte på tio-i-topplistan men vad gör man inte.
Dessutom så har min dosa till banken pajat så jag har noll koll på min ekonomi just nu och det är inte kul för ett kontrollfreak som jag.....

Ledigheten under jul och nyår var precis så där härlig som man önskar men som alltid så var den för kort och jag hade behövt lite till för att landa ordentligt pga vissa saker som inträffade på jobbet före jul som kommer och har haft en hel del konsekvenser på mitt liv av mer otrevlig karaktär men det kan leda till något positivt hoppas jag som vanligt (den obotliga optimisten) eller så kommer jag att ta fram taggarna och sticka hål på illusionen.....
Jag hoppas som alltid att
det kommer att lösa sig men den som lever får se.

Jul och nyår har firat som vanligt med familj och nära vänner vilket passar mig perfekt. Det har varit väldigt lagom och firats med måtta och det kan man ju inte säga om alla *ler*.

Lite bilder kommer nedan från vårat firande av jul och nyår.....


Julfirande med Franssons

Tomten kom i år också......

Ungarna hade tydligen varit snälla.....

Firandet på juldagen inleddes med att vi firade pappa som fyllde 60 precis före jul men som då var bortrest. Han fick en kaffemaskin (som man fortfarande inte fått smaka av)



M o H läser på paketen och A fick fina hårspännen

Nyårsafton 2009

Tydligen var "the kids table" stället där det var mest party.....

Trots floppen med fyrverkerierna så var humöret på topp

Lite senare på kvällen och succen var ett faktum även vid vuxenbordet....

Annars så har jullovet bjudit på pulkaåkning och skridskoåkning i bitande kyla på 15-20 minusgrader.....

Bäckbyalpen hade bjudit på Extreme pulking.....

Wohooooooo...................

Snowboard????

En och annan vurpa men kul iallafall.......

.......och snöigt





Kommentarer
Postat av: Saadet

Najs blogg du har!!! :) Ska vi följa varandra på bloglovin? Det skulle vara kul tycker jag :) Kraaaam!

2010-01-15 @ 15:57:22
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0