Sommar?????

Har inte bloggat på ett tag nu. Vet inte riktigt varför men det har bara inte blivit av eller så har jag inte haft nå´t att säga vilket jag och alla som känner mig säkert betvivlar.
Det har hänt lite grann i mitt liv iallafall så för er som är intresserade så kommer ett sammandrag här......
  • Återbesök på St Eriks ögonsjukhus resulterade i att jag har blivit överflyttad till Ögonkliniken i Västerås. Äntligen så nu är det ytterligare ett steg i rätt riktning.
  • Har varit hos familjeläkaren och fått blodtyrycksmedicin då detta inte var bra. Provade en sort först som resulterade i att jag hade konstant huvudvärk samt var trött och bara ville sova hela tiden och utöver detta fick jag hjärtklappning så fort jag ansträngde mig lite.
  • Har en jobbarkompis som är gravid och det är jätteroligt och spännande trots att jag anser att hon ska fortsätta att jobba hela tiden. Mammaledigt är för mesar. Finns bra kartonger på jobbet att lägga bebisar i. Vikarien för henne är en ssk som arbetar som vårdare just nu och har inte arbetat som ssk på 15 år eller nå´t sånt. Sommaren på jobbet kommer att bli spännande då vi enbart kommer att vara tre mot ordinarie fem och då är en helt ny i jobbet.
  • En annan vän till mig har fått ett fosterbarn (äntligen) på 3.5 år och hon är helt underbar. Busig, frågvis och lite trotsig=helt normal alltså.
  • Ungarna hemma är som vanligt. Det går upp och ner. Igår var det disco på skolan så M var där med en klasskompis som hon sedan sov hos. E och jag hade en kväll ensamma bara han och jag eftersom sambon var ute och fiskade och vi mös i soffan med chips och dricka och film.
  • Det drar ihop sig mot skolavslutning och från hösten så har vi inga dagisbarn längre eftersom E ska börja förskoleklass på Asken. M ska börja trean och har börjat tjata om mobiltelefon igen och hemnyckel.
Ja det var en kort sammanfattning av mitt liv just nu och forutom detta så räknar jag ner mot semester och har insett att fredagar är den dag på veckan som jag avskyr mest på grund av jobbet.

Nej nu ska jag ut i solen som känns som sommar. Idag 20-25 grader varmt och syrenerna har precis slagit ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0