Roadtrip Ullared

Kom hem sent igår efter ett dygns shoppingresa till Ullared med facket och bästa jobbarkompisarna Camilla och Emma.
Vet inte om det var härligt eller besvärligt men gjorde av med en del pengar på framförallt saker åt ungarna och hemmet. Inhandlades även en del påskpresenter till den årliga påskäggjakten.
Bussen gick natten till fredag 00.00 från centralstationen och vi var framme 06.55. Ullared öppnade 07.00. Själva bussresan gick bra ner. Två små stopp efter vägen varav det ena skulle generera fika men det var stängt. å himla typiskt men det är smällar man får ta.
Väl framme fick vi köa en liten stund men det var det värt. Fyndade lite grejor och plockade på mig en del i vagnen. Tyckte vi hade knatat runt en evighet men då var klockan bara halv 9 men magen behövde macka och kaffe och fötterna lite vila. Invigde fiket på plan tre vilket var fräscht och billigt och kundvagnsparkeringen var en verkligt smart idé på plan 2. Skönt att kunna lämna vagnen och slippa bekymra sig om den. Såg många som ställde vagnen där och gick med kundkorg som de sedan tömde i vagnen vilket är ett alternativ.
Vid tiotiden kändes det som att allt folk började komma till affären och det började bli trångt i gångarna och hälarna fick sig en och annan omgång. det är något med låga priset som får folk att tappa all vett och sans samt även sitt hyfs.
Själv blir jag som mamma på stora affärer- lite dumsnål när det är billigt. Köper ett par mjukisbyxor till sonen för 39.90 fast han sliter 1-2 par i veckan t.ex.
Vid tolv var jag ute vid bussen igen och packade in mina två påsar med saker som jag handlat. Kände att jag behövde fylla på med lite extra energi och att Ge-Kås hade gjort sitt för dagen. Thai-mat till lunch och vidare shopping i de andra outlet-butikerna runt Ge-Kås. Hittade både skor och väska som jag är mycket nöjd med (bild kommer senare).
Då det var strålande sol så hade vi handlat färdigt vid två och hittade en plats i solen med varsin kopp kaffe och glass. Otroligt härligt att bara njuta av våren.
Färden hemåt gick i sakta mak enligt min mening. Kändes som man aldrig skulle komma fram men det gjorde vi så småningom. Var tvugna att stanna och fika/äta på hemvägen då en chaufför inte får köra hur långt som helst utan paus.

Ja Ullaredsresan gick bra, inga incidenter, inga skador annat än i plånboken.
Har gjort det nu för ett tag framöver men definitvt värt att åka tillbaka snart. Ska försöka sälja in det till sambon då han inte är så sugen men de har även en fiskeoutlet där som han kan få spendera tid i.

Kommentarer
Postat av: Alanellen

Nice site, Keep it up

2011-11-16 @ 07:10:33
URL: http://alanellen.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0