Åland 2011

Då har man kommit hem från en vecka fylld av sol, bad, god mat, fiske, trevligt umgänge och gott i glasen. Har blivit bättre i smärtan successivt under veckan men nog har man periodvis känt att man lever.
Veckan har på många sätt varit bra men vissa saker har gjort att den inte kommer att ligga på topp tio-listan över semestrar däribland att man inte orkat som man velat.
Ungarna är iallafall mycket nöjda med semestern och det är det viktigaste.

Här kommer lite bilder från semestern.....


Utsikten från vår veranda


Moa i ett blåsigt Mariehamn


Titanic.....


Moa rensar fisk som de fångat som sedan röktes


Mina sommargodingar


Vi hade iallafall tur med vädret....hemma var det översvämning och så här hade vi det

En kväll bjöd barnen på Zoo-underhållning och vi fick se.....

Dolly-hyena, Elias-den kramsjuka kobran och Hanna-den prickiga elefanten bland annat. Guide var Moa.


På väg mot fiskelycka???


En del nakenbad från bryggan kvalmiga kvällar blev det också i flytväst för att träna och för att det var kul


Morgontrötta sötnosar vid halv tio-tiden (finsk tid)


Underbara Degersand som inbjuder till bad, sol och lek....


Direkt ur skorna och ner till havet....


Familjefejden i Käringsundsbyn.
Kom på en hedrande andraplats men Moas kommentar var:
- Mamma du suger på minigolf.
Alla som känner mig vet ju att jag inte tycker om minigolf och att jag är kass och värdelös på det vilket resulterar i att jag inte spelat på x antal år utan för resultat istället.


Dags att åka hem efter en härlig semestervecka



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0