Apodos fortsättningen

Hade ju lovat pappa att jag skulle hjälpa honom med att strukturera upp medicinerna. Har blivit insatt på apodos vilket är kanon men han vill inte börja med dem ännu då han inte tror att de stämmer.
Så idag har jag pratat med en sköterska på vårdcentralen som hänvisade mig till medicinkliniken som redan hade skickat journalkopia till vårdcentralen så de borde ha haft den då jag pratade med sköterskan.
Summa sumarium: Nu vet vi iallafall vilken medicin som han ska ta så det känns skönt även om inte apodosen stämmer ännu men det ska väl ordna sig så småningom.

Visste inte att det var patienten eller anhöriga som skulle se till att vårdcentralen har aktuell läkemedelslista. Synd för dem som inte fixar det riktigt.
Är också glad att pappa äntligen lät mig ringa vårdcentralen och medicin och kolla upp detta eftersom det har varit oklart ett tag nu vilka läkemedel som han ska ta.

Annars var det trevligt att få lite egentid med pappa vilket inte sker så ofta och få prata lite i lugn och ro.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0