Sten, sax, påse

Hade med mig sonen igår till läkaren och akuten vilket är ett projekt eftersom han till och från är "Hell-boy" men igår gick det över förväntan. Under tiden vi väntade på diverse läkare och ssk som skulle göra en massa saker så underhöll han mig på högsta nivå.

Först spelade vi sten, sax, påse vilket började till bäst av fem  men när jag vann så utökades det till bäst av sex, sju osv. Det hela kulminerade när han insåg att min påse tog hans sten och jag skulle vinna varpå han utbrister "Jag vann, din påse är ju trasig i botten" och vem kan argumentera med det. Klart att han vinner om min påse är trasig.
På akuten gömde han en papperstuss under en mugg och sedan skulle jag gissa under vilken mugg den var. Först fick jag blunda och sedan gissa och när jag gissade rätt försökte han fuska och byta ut muggen.
Utöver detta var han mycket engagerad så fort någon skulle fixa på ryggen och berättade exakt vad de gjorde vilket man inte alltid faktiskt vill veta.

Ja vi fördrev tiden iallafall......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0