Tiden läker alla sår.....men vilken tid det tar

Det går så sakta framåt....(vilket är skitjobbigt för en person som vill att saker ska ske nu eller helst igår)

Efter besök på infektionsakuten i förra veckan då de tog bort alla agraffer och rensade såret så har det börjat läka i sakta mak. Känns också bättre så nu har jag lite sakteliga börjat trappa bort Alvedonen så att jag ska kunna dricka något till midsommar. Dessutom så kan jag ju inte äta Alvedon resten av livet så nu får man bita ihop, lida lite och framförallt härda ut.
Har nu slutat med pencillinet och hoppas att infektionen i op-såret har gett sig och att allt ser ok ut imorgon då jag ska på återbesök till infektion så att man vet att det går åt rätt håll och det inte bara känns så. Vätskar och såsar en del fortfarande på sidan och det bekymrar mig lite samt att det drar som en muskelkramp i magen och ryggen vilket är jäkligt irriterande eftersom det inte släpper. Tror att det håller på att läker invändigt och det är först när man upprepar för sig själv att de har opererat bort nedersta revbenet som man fattar hur långt in de varit i kroppen. Kanske inte så konstigt att man har ont och att det drar. Har ju fortfarande som "sockerdricka" eller "tandläkarbedövning som håller på att släppa" i ryggen som strålar ner mot benet.
Skönt att man är sjukskriven i 2 veckor till så man får chans att rehabilitera sig ordentligt men har dåligt samvete mot jobbet då jag vet att bemanningen är minimal (1 ssk när vi ska vara 5) men i nuläget måste jag tänka på mig själv för att orka.

Imorgon ska jag iallafall hjälpa pappa att bringa ordning i hans mediciner. Trodde det skulle bli bättre när han fick e-dos men läkaren har suttit in läkemedel i den som han inte tagit på över ett år så det verkar som att jag måste ta ett snack med hans doktor eller sköterska för att bringa lite ordning.



Nä ha det gott alla och sköt om er....snart är det midsommar och jag hoppas på sol men inte värme så att mitt sår fixar det utan försämring....




Kommentarer
Postat av: Eva S

Hej Lisa!

Nu hoppas vi läkningsprocessen går med stormsteg. Ha en trevlig midsommar med någon god drink i svalt solsken.....

Kram

ES

2011-06-21 @ 07:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0