Ofrivillig fotografering med blixt

Då var det dags. Alla år man haft körkort så har man klarat sig från fortkörningsböter men nu är det över. I fredgas körde jag som vanligt hemåt och före rondellen på väg ut från Sala som en blixt från klarblå himmel, eller inte. 83 på 70-väg så vi får välan se om det blir böter eller inte samt hur mycket. Inte precis vad jag önskade mig denna månad. Skitkameror som de har på kärra och flyttar runt. Tycker det är lite osportsligt och sen tycker jag man ska få en chans att piffa till sig och le. Ser nu mest bara förbryllad ut. Bannade mig själv iallafall hela vägen hem och vet att en del skrattar både i skymundan och rakt i ansiktet på mig. F-n också säger jag bara.......


En sån här var det.......


Har ju haft chefer som legat på om operationen. När kommer den att ske? Hur länge blir du borta? Bla, bla,  bla.....
Detta resulterade i att jag ringde och frågade i onsdags vilket i sin tur resulterad i att jag ska läggas in på måndag och opereras på tisdag då de hade fått en lucka. Suprise.......men det kanske blev bäst så här så man inte hinner oroa sig så mycket....
Så på måndag kl. 10 att befinna mig på ...




Akademiska sjukhuset i Uppsala...för att kvarstanna ett par dygn så att det lilla utskottet som producerar kortison ska tas bort via titthålskirurgi på ryggen som jag fattat det. Ska bli skönt att bli av med denna och förhoppningsvis må bättre även om jag fortfarande inte känner mig sjuk på något sätt.
Så imorgon ska jag och sambon tillsammans ladda ipoden med musik och talböcker sedan är det dags att packa och se till att allt kommer med. Brorsan har erbjudit sig att skjutsa mig och jag tror jag ska nappa på det. Skönt att slippa åka buss ensam och tänka en massa sen kommer jag att vara alldeles ensam i Uppsala...buhuuuu.
Nä....det ska bli skönt tror faktiskt inte jag kommer att vara så social.

Hur som helst så kommer jag att vara sjukskriven i cirka tre veckor och det ser jag fram emot.
Ska bli skönt att få vila sig lite och ta hand om sig själv......




På onsdag ska vi vara Dollyvakt under en vecka då hennes familj ska till Egypten på semester så vi ska ha mysiga korta promenader i solen flera gånger om dagen.
Har ju aldrig tagit hand om ett djur tidigare så jag hoppas att man får med skriftliga instruktioner men det går nog bra.


Psst....en liten hemlis som är officiell from fredag men som jag kommer skriva mer om är att jag har sagt upp mig. From 1/9 2011 börjar jag ett nytt jobb eller ett gammalt jobb beroende på hur man ser det. Ska tillbaka till...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0