Nu var det ett tag sen.....

Har inte skrivit på ett tag. Har varit upptagen med jobb, riva ur tvättstugan som ska renoveras och fixa och dona inför första advent och julen.
Puh.......men nu verkar det bli lugnare eftersom jag ligger däckad med feber, knallförkyld så man har inget annat val än att ta det lungt. Har haft det på känn i cirka en vecka men man är som man är och jobbar och sliter ändå och då blir det till att ta konsekvenserna av sitt handlande (KBT????). Totaldäckad med huvudvärk, ont överallt, frusen och genomförkyld, så just nu är man inte så kaxig.
Måste ändå gå upp på morgonen och skjutsa till förskola och dagis eftersom ungarna är pigga och jag orkar inte ta hand om två friska barn som behöver aktiveras och tas omhand så jag masar mig upp och iväg med dem till dagis för att sedan krypa ner och titta på dvd och försöka andas genom munnen, så idag är jag tacksam till den som kom på nässpray....den människan borde ha nobelpriset. Hur klarade man sig innan dess??????
Golvet i tvättstugan kom på plats igår och allt som ska in i tvättstugan är inhandlat så nu ska bara väven på plats och målas och sen är det dags att fixa iordning, sätta upp det som ska upp och jag tror att det blir bra när det blir klart, om det blir klart. Längtar tills dess att jag får min nya tvättmaskin och tumlare så jag kan tvätta, har inte haft en tvättmaskin på tre veckor så vi har levt i det som varit rent just nu.
Tur att det finns vänliga själar som bokar tvättstuga så man kan tvätta upp två veckors tvätt. Och då kom jag på mig själv att för första gången ångra att jag flyttade till hus. Fem maskiner och tre timmar senare var all tvätt tvättad och i princip torr, ihopvikt och på väg hem. Så himla praktiskt.......fast man slipper släpa tvätt fram och tillbaka när man bor i hus och man kan tvätta när man vill och förhoppningsvis så slipper jag hädanefter ha tvätt hängande i vardagsrummet.
Nä nu ska jag kura ihop mig i soffan, äta glass och kolla på första säsongen på Heros.......


Kommentarer
Postat av: Mickis

Krya på dig!!!!!

2007-12-05 @ 16:50:55
Postat av: Sari

Hoppas att du är frisk till ikväll och måndag...Massa kramar

2007-12-06 @ 12:47:15
URL: http://frufiona.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0