Förkylningstider och trots.....eller jag blir galen

Ja nu var det dags i vår familj........snuva, hosta och allmänt hängiga. E hostar och piper som alltid vid förkylning, själv snuvig och hostig (ingen vidare kombination med att man är rejält mörbultad fortfarande) och som vanligt är det M som klarat sig bäst.
Har inte tid att vara hemma från jobbet och med tanke på att det är full rulle här hemma så blir det dagis imorgon iallafall.
 
Finns det nån som har ett bra recept mot trotsiga barn?????? 
Tycker att man gör som det rekommenderas vad det gäller trots.......men ändå så är E just otroligt billig just nu så E-bayannonsen gäller. Fattar inte vad det handlar om...kan va helt underbar ena sekunden för att svänga om och bli helt rabiat för en skitsak. Hoppas att detta bara är en fas och att det kommer att gå över snart (innan jag blir galen).
Denna vecka har gått till historien av djävelskap. Sambon har jobbat kväll så jag har hämtat vid 17.30 och det har varit skrik, gråt och tandagnisslan från det att jag uppenbarar mig på dagis tills det är dags att sova. Efter 3 dagar av detta och kulmen när E vägrade ha ytterkläder från dagis och skriker, slänger sig och slåss så önskar jag att denna fas går över väldigt fort för om detta fortsätter kommer jag att bli galen eller göra något (typ rymma hemifrån).

Annars så har helgen varit bra. Har shoppat nya möbler till vardagsrummet samt ny tvättmaskin och tumlare.
Jag har även blivit faster för andra gången till en liten tjej.
Och imorgon har jag varit rökfri i 6 veckor............
Har tom blivit så att jag ibland glömmer att ta min slutaröka-medicin och det ser jag som ett gott tecken.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0