Akut röntgen och E-bayannons

Nu har sonen under 3 dagar inte kunnat gå utan att halta så något vajsing är det med benet. Han säger själv att han har ont och gråter så fort benet kommer i ett visst läge och i kombinationen febertoppar till och från och allmän hängighet blir man ju orolig som förälder så idag blev det ett akutbesök hos doktorn och röntgen av benet så att det inte var något vajsing. Som tur var visade det ingenting men nu funderar man ju på vad det är. Jag tror att det är:
 1. Någon virusinfektion som ger generell sjukdomskänsla som muskelvärk då han även är kleggig i ögonen och har öroninflammation,
2. Växvärk,
3.Så håller han på och muterar till en alien (hoppas inte men man kan ju inte va så säker då hans temprament förbytts och han gråter, skriker och slåss så fort det inte går som han vill)
4. Han är en normal 3-åring (hoppas verkligen att det går över och bara är en fas för jag blir snart galen, han är snart väldigt billig på E-Bay annonsen är färdigskriven).

Treåring säljes billigt, vissa dagar bortskänkes.
Manipulativ, arg, skrikandes och allmänt sur treåring säljes alternativ bortskänkes till någon med stort tålamod. Är i princip rumsren och sköter sina bestyr på toaletten alternativt i blöja. Kan då och då glimta till och vara riktigt mysig men dessa tillfällen är sällsynta. Gillar att hänga i sin mammas bakvatten samt att reta gallfeber på sin storasyster. Kan sköta vissa dagliga aktiviteter med lite påbackning men var förberedd på att sinnet kan rinna över om det inte går enligt planerna. Levereras tillsammans med sexåring och pappa om det är riktigt illa.
Svar till "Desperat och tålamodsprövad mamma"

Nääää......tror att jag ska behålla honom ändå men just nu är jag less på gråt och tandagnisslan och det är illa när man vill till jobbet för att få lite lugn och ro. Tror förresten att jag ska behålla alla tre.



Tänk att lite kan bli så stor........

Rökfri dag 14 = har allså inte rökt på två veckor. Helt otroligt, men idag har jag varit ordentligt röksugen speciellt efter jobbet. Utanför stod dom djävlarna (några kollegor) och rökte och de luktade så gott. Vart så sugen men jag ska klara av det här. Är numera en icke-rökare, en f.d rökare. Jag har slutat och försöker inte sluta!!
Tror att jag skulle kunna få ett återfall men har ju bestämt mig för att besegra detta begär. Så nu tuggar jag vanliga minttuggummin till och från när begäret sätter in. Har hittat nån balans så att min magkatarr håller sig lugn. Lite kaffe, mycket mjölk och max 4-5 koppar om dagen. Så jag hoppas att detta håller i sig och att magen inte protesterar alltför mycket (annars så finns det ju Omeprazol, tack gode gud).


Kommentarer
Postat av: zyraan

Kan inte kanske ta honom helt men låna ibland..

2007-10-23 @ 18:15:24
Postat av: Lisa

tack det uppskattas

2007-10-23 @ 20:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0