Lagen om alltings djävlighet

När man var ordentligt laddad, redo och definitivt i stort behov av sluta rökakursen var karl´n sjuk. Skit också. Idag hade jag verkligen behövt lite peppning och användbara saker som man kan ta med sig.
Funkar ju bra på jobbet att inte röka, då jag senaste halvåret enbart rökt en cigg på jobbet. Det stora problemet är ju när jag är hemma.
Hur ska man komma ifrån vanan:
- telefon/röka,
- tidning/röka,
- eftermaten/röka,
- kaffe/röka,
- fest/röka.
Allt i mitt liv är ju förknippat med att röka.......känns ganska deprimerande faktiskt. Är ju en slav under dessa giftpinnar och hela tiden denna jakt på var man kan röka, hur snabbt kan jag röka, när kan jag röka nästa gång.......m.m.
Känns som att denna blogg blir en deprimerande läsning idag men jag är ju faktiskt i sorg =).........håller på att ta farväl av en lång och trogen vän och jag känner redan saknad. Jag har insett att jag aldrig kommer kunna feströka eller röka då och då, för då är det kört och jag trillar dit igen. Buhuhuhuhu.
Ska rycka upp mig snart men en liten stund till ska jag rulla runt i min miserabla misär just nu.

Så där..........nu ska det väl vara klart för denna gång och livet rullar ju på . Det gäller ju bara att ta det minut för minut och så småningom blir det timmar som bli dagar som bli veckor, månader och år.... Jaja jag vet att jag ska ta det lungt och inte stressa på så att det skiter sig men jag tror att mentalt så är jag iallafall på väg mot att bli rökfri. Jag vet ju att alla som jag känner kommer att peppa mig men även att det kan bli för mycket av den goda välviljan så peppa gärna men i lagoma doser och prata inte om det hela tiden för jag kan garantera dig att jag lever med detta 24 timmar om dygnet just nu.


Kommentarer
Postat av: Anonym

PUSS!

2007-10-10 @ 15:17:06
Postat av: Anonym

..ja puss från zyraan alltså!!!!!

2007-10-10 @ 15:18:02
Postat av: Anonym

sorry..men ja puss ändå..igen!..liksom!

2007-10-10 @ 15:19:17
Postat av: Mickis

Det kommer gå kanonbra!!!!! Du är duktig redan som tagit det stora steget!!!!!
Kram Mickis

2007-10-10 @ 18:05:14
Postat av: Lisa

Syrran har du börjat stamma på sistone eller??

2007-10-10 @ 18:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0