Raggarbil????

I måndags när jag hämtade min lilla juvel på parkeringen i Sala för vidare transport till jobbet trodde jag att jag skulle dö. Bilen lät som en racer/raggarbil. Funderade först på om den var kränkt över att bli lämnad i Sala en hel helg och djävlades med mig men kunde snart konstatera att den lät så här numer. Hann reflektera över att det kommer nog att kosta det här, vad det nu var för fel.....förgasaren??avgassystemet?? katalysatorn?? (vad vet jag, är ju sjuksköterska) Lät iallafall som om det skulle kunna bli dyrt. När jag sedan skulle hem från jobbet var det lite pinsamt eftersom min bil lät som om den hade en V8-motor. Tänkte att detta måste stävjas med en gång så att inte Golfen får hybris och ringde sambon som lovade att han skulle kolla vad det var och fixa det. Så visade det sig att det bara var en packning/svetsning eller nåt som lossnat och att det kostade 150 kr att fixa och det kunde göras dagen efter, ibland har man ju lite tur. Hade ingen större lust att lägga ut massa pengar på bilen just nu.
Bilresan mellan Sala och Västerås i måndags var iallafall högljudd och jag och min kollega på tandvården skrattade gott. Var som att befinna sig i en resonanslåda med inbyggd vibrator. Vi kunde inte snacka med varann utan bara skratta, varje gång man gasade vibrerade hela bilen och lät som ett tröskverk. Skönt att den inte låter längre (men lite kvarstående vibrationer hade ju inte varit helt fel) och tack sambon för att du fixade den framförallt så snabbt. Är ju helt nollställd när det kommer till bilar. Detta är ju inte min starka sida och jag har definitivt andra kvaliteér (äta, sova, lata mig, se snygg ut m.m).

Annars så är det rökfri dag 10..............känns inte så farligt faktiskt. Humöret är ganska jämnt än så länge men märker att tålamodet är lite kortare än vanligt. Speciellt ungarna och sambon får ta smällarna. Har haft utbrott över vantar som bara "försvinner" (samma fenomen som strumpor som försvinner, nån måste ha massor med udda strumpor och vantar. Lämna tillbaka, tack.) och att jag bara hittade en gummistövel i söndags och eftersom sambon hade städat sist var det hans fel att den inte fanns. Logiskt, eller hur =). Märker att man är lite mer splittrad dock som att jag lämnat ut tider till läkare som ska vara i oktober men skrivit november, inte så populärt kanske. Vet inte om förvirringen också kanske kommer sig av att det börjar bli en hel del på jobbet och man måste prioritera hela tiden så en del blir liggande och man har massor i huvudet som man borde göra.


Kommentarer
Postat av: Sari

Hehehe!! Låter ju som mina gamla bilar...*L*,,,Välkommen till klubben..Ses ikväll!!

2007-10-18 @ 08:34:41
URL: http://frufiona.bloggagratis.se
Postat av: Mickis

Ska vi försöka matcha våra udda strumpor...har också ett helt gäng här hemma *flinar* Fattar inte vart den som hör till tar vägen?????

Trevlig helg *kram*

2007-10-20 @ 10:53:58
Postat av: Lisa

Ja det där med strumpor är en ren vetenskap =)....

2007-10-20 @ 14:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0