Cancer............

Finns det något ord som väcker så mycket känslor eller oro hos folk. Alla har ju någon träffat någon med cancer. Jag vet iallafall vilken bild jag har av cancer....svårt sjuk, ont, avmagrad, dödlig, hårlös. Jag vet att min bild är förvrängd men det är min bild av cancer. Jag vet också att de allra flesta tillfrisknar men ordet i sig skrämmer skiten ur mig. Det finns inget positivt i ordet alls bara smaka på det och säg det högt. Jag får iallafall rysningar......
Det slår till urskillningslöst och kan drabba vem som helst men jag antar att de allra flesta resonerar som jag att det drabbar inte mig men tji, tji så fel man kan ha........
Om ni har följt min blogg en tid så har ni läst om min krock och att jag klarade mig oförskämt bra men att man hittade en massa saker som måste följas upp..........och som ni vet så var jag hos optikern för att skaffa glasögon då jag trodde att jag behövde det men fick en remiss till ögonkliniken.......
Igår var jag iallafall där och efter en massa undersökningar och diverse ögondroppar och ultraljud så säger läkaren att det med största sannolikhet är en tumör och då slutade min hörsel att fungera och det brusade i mina öron........tumör, cancer, 32 år, mamma, sambo..........
Så nu ska jag till S:t Eriks ögonsjukhus i Stockholm för vidare utredning och om det är som de misstänker så är det ett melanom som de kallar det (=tumör=cancer=jag vet inte vad det innebär för mig.......). I värsta fall kan det ha spridit sig (metastaser), jag måste ta bort hela ögat, i bästa fall får jag inte tillbaka synen och i bästa bästa fall är det inte cancer/tumör utan något annat men man måste vara realist och inse fakta och att det med största sannolikhet är detta.
Så just suger livet och allt är pest men imorgon är en annan dag och då kan det se annorlunda ut eller inte.....vet bara att jag just nu är skitskraj så om ni hör mig vara rå och skämta och driva om detta så är det bara mitt sätt att hantera det och jag har inga som helst planer på att ge upp och kasta in handuken. Jag tänker finnas med ett bra tag till med eller utan öga och hår..........
Kommer att bli en skröna på anstalter runt om i Sverige:
Lisa piratsköterskan med ett öga, ögonlapp och huckle men inget hår.......arrrrrghhhh

Kommentarer
Postat av: Sari

Sänder dig styrkekramar,,,tänker på dej och de dina massor...kramkram

2008-04-02 @ 23:04:02
URL: http://frufiona.bloggagratis.se
Postat av: Elina

Hej vännen!
En stor kraaaaaaaaaaaam till dig.
du är i tankar och böner..

2008-04-02 @ 23:11:35
Postat av: Lisa

tackar tackar det värmer =)

2008-04-03 @ 21:26:23
Postat av: Fr. Vonkan

Hej min vän!
Vi känner med dig och din familj..Men du kommer att klara det här bra.
Tänker på dig i massor.
Varma hjärtekramar från Fam.Kallin

2008-04-04 @ 09:57:52
Postat av: Emma

Tänker på dig och hoppas du haft en underbar ledig dag och kväll.

2008-04-04 @ 20:19:32
Postat av: Mariell

Lisa... tänker på dig.. er.. Massor av kramar.. Mariell

2008-04-11 @ 10:16:30
Postat av: Jhensa

Tänker på er alla. Kramar i massor.

2008-04-11 @ 19:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0