Bilbyte igen.........

Jaha då var det dags igen. Tyvärr så har min Renault Clio blivit obrukbar efter en rejäl dikeskörning (inte av mig utan av min brors sambo och hon klarade sig utan skador som tur är) så nu är jag på jakt igen eller jag och jag. Efter denna dikeskörning så har sambon och brorsan slagit sig ihop och jag tror att de kollat varenda annons på blocket som är i rätt prisklass och kollat på x antal bilar och när jag säger vad jag är ute efter så är jag kräsen. Så just nu känns det som att jag förlorat all kontroll och att det kan bli vad f-n som helst, men jag har varnat sambon om det blir ett köp som jag inte är nöjd med så är det han som kör den till jobbet. Så det så!!!!!!!
Vad jag vill ha är en liten, lagom stor bil (ungarna ska kunna sitta bra i baksätet), ha fyra dörrar, bensinsnål, ej vit eller postgul eller annan skrikig färg, skön att köra och det ska kännas rätt. Plus i kanten är om det finns AC och schysst stereo men jag vill iaf ha en radio.......det låter väl enkelt men sist tog det tre månader innan jag hittade rätt och jag har inte den tiden nu. Skulle behövt en bil i måndags.......
Ja men det ordnar väl sig om inte annat så kan ju min övriga familj skratta åt mig medan jag blir gråhårig pga detta.........så det bjuder jag på hahahahahahaha.........

Har förresten börjat jobba igen i måndags och det var fem minuter sen kändes det som att man inte haft semester. Har inte hänt så mycket i det stora hela men mycket i det lilla. Var iaf efterlängtad av min kollega som varit ensam i tre veckor så nu behöver hon nog semester igen.......

Kommentarer
Postat av: Sari

Det låter nästan som att du kommit in i samma stim som vi har haft med våra bilar...=)

Vet hur irriterande det kan vara...Hoppas att vi snart ses och hörs...kram

2008-08-06 @ 03:31:05
URL: http://frufiona.bloggagratis.se
Postat av: Mickis

Skönt att det gick bra för henne, men fy så tråkigt med bilen :-( Hoppas du snart har en annan som du gillar igen då =)

Vi hör av oss snart, för vi tycker det är dags att vi ses igen nu. Kanske en fika....eller en bit mat o ett glas rött kanske =) kram på er

2008-08-08 @ 08:49:18
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0