Fundering.....

Man upphör aldrig att förvånas det är då en sak som är sann.
Var och fikade hos E- vännen igår och vi hade jättetrevligt (tack förresten) och tydligen så har det inte hänt ett skit på hennes jobb sedan jag slutade. Samma snack om förändringar som inte leder till förbättringar, missnöje och missunnsamhet....Alltså precis som det alltid har varit. Att man inte kan lära sig av det som varit och inte gå på samma saker gång på gång. SUCK.
Vad är det som gör att vissa arbetsplatser inte förändras trots att personerna byts och lokaler repareras?
Är det så att vissa människor (2-5 st) styr så mycket att det inte spelar någon roll hur många andra som byts eller försvinner? Kan det vara så enkelt eller sitter det helt enkelt i väggarna?
Hur som helst så är jag tacksam att jag kom därifrån och det är först efteråt som man får perspektiv på hur det är/var på jobbet.
Ja annars så är allt som vanligt. Samma diskussioner på jobbet. Visst är det märkligt att en del människor konsumerar enorma mängder vård medans andra har man inte en aning om hur de ser ut. Men blir lite nyfiken på att gå en sväng och bara spana in dem.

I mitt liv just nu så har det varit skolstart för M......det är fortfarande stort att börja ettan. Hon känner sig riktigt stor och vill bli lämnad på parkeringen för att själv gå till klassrummet. Tyckte precis att man kom hem från sjukhuset och nu har hon börjat skolan........och man är inte en dag över 25 (hahahahahaha), i min värld iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0