Mitten av januari och inte en gnutta snö

Nu har snart halva januari gått och snö kan man ju inte räkna med denna vinter verkar det som. Har varit ute vid två tillfällen och åkt pulka/bob men sen har snön försvunnit lika snabbt som den kom. Har lite problem med att hitta på alternativ då det för det mesta regnar om dagarna nu. Man vill ju inte att ungarna blir alldeles vindtiriga av tv-tittande eller dataspelspelande (hmmm....knepigt ord).
JAG VILL HA SNÖ OCH VINTER!!!!!!!!
Det är tur att man har syskon som ser till att aktiviter blir av när fantasin tryter, så igår var vi på äventyrsbadet i Eskilstuna alla syskon med familjer.
Det var en riktig höjdare, alla ungar (4 små 3-6 år och 5 vuxna 29-39 år) hade kul med vattenlek flera timmar. Stora och små blev som galna i vågmaskiner och det åktes vattenrutchkana för ett helt kompani. Undrar om ungarna eller vi tyckte det var roligast?????? Det var hajar i vattnet och fantomengrottan med bubblor var välbesökt. Jättekul att se våran lillkille som tidigare varit lite tveksam till vatten framförallt i öronen badade och skvätte som bara den. Han är helt inställd på att han ska gå på simskola efter sommaren med sin kusin lika som syrran gjort.
Annars så rullar livet på i sakta mak eller inte speciellt sakta........man hinner inte med ett skit känns det som. Dagarna rinner iväg och man funderar på vad man gjort egentligen.

Milstolpe i januari:
Jag har varit rökfri i 3 månader, wohoooooo.

Har också blivit en erfarenhet rikare då jag i fredags var på en MRT=magnetröntgen=man åker in i ett rör som är trångt som bara den och så ska man vara stilla i 30-60 minuter , hålla andan på uppmaning samt inte gripas av panik över att man inte kan röra sig i röret. Som tur är slapp jag iallafall att vara fastspänd. Mem som vanligt med min tur hahaha så tog ju undersökningen ca en timme och sen var jag tvungen att återkomma efter ca 2 timmar för en ny undersökning (visserligen tog den bara 10 min men ändå).
Gjorde iallafall misstaget att titta upp då jag åkte in i röret (så tips till alla som ska göra detta.........titta inte då du åker in i röret=panik för det är bara en decimeter till röret och det är lite) och fick då ett och annat extra hjärtslag. Under undersökningen fick man lyssna på radio och det är ju alltid trevligt men eftersom man inte hade fått äta innan så vandrade tankarna iväg till matr och då började det kurra i magen och man blev jättetörstig och hur lätt är det att sluta tänka på mat när man är hungrig...........
Förhoppningsvis visar ingen av undersökningarna något eller så kommer man väl att få nå´t negativt besked men hur som helst kan man väl ta det........hoppas bara att man får ett svar snart. Vill veta hur det än blir.
Så imorrn är det dags för ytterligare en erfarenhet då jag ska till medicinmottagningen för vidare undersökning....återkommer med rapport. Hoppas bara att proverna har blivit klara eftersom det inte var det lättaste att fixa till.

Kommentarer
Postat av: zyraan

..har fler kul förslag på lager..
Kramis!

2008-01-14 @ 18:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0