Första snön

Äntligen helg igen......denna vecka har gått jättesnabbt och det har hänt en hel del.
Höstlov med allt vad det innebär på dagis och fritids. Det har varit hemliga utflykter, teater, disco, gympa i en salig röra med olika ungar i olika aktiviteter. Nästan skönt att veckan är slut. Det har varit intensivt för dem men de tycker att det har varit kul så vem bryr sig. Igår var de iallafall lediga båda två så då lämnade sambon och ungarna in bilen (forden) och sen åkte de buss hem. Så det var spännande........ Har två riktiga citykids som tycker det är lika spännande att åka buss som att resa bort någonstans. Ja de är lättroade iallafall och billiga i drift (bra att veta inför semestern -09, då blir det en tur ner på stan hahahaha).

Själv har jag varit utlånad 1 dag denna vecka till en annan arbetsplats, det var spännande men inte mitt ställe så jag längtade "hem" litegrann iallafall. Var och föreläste i onsdags och det gick riktigt bra (om man får säga det själv). Skönt med folk som är uppriktigt intresserade och vill veta mer = inte sitter och sover *fniss*. Fick även reda på att vi har ny chef (igen) from måndag och är väl förvånad över att det svänger fort i hockey.....och på jobbet. Min kollega har haft välförtjänt semester torsdag och fredag så det har gått fort på jobbet och haft mycket att göra, skönt att hon är åter på måndag, tomt när hon är borta.

I torsdags kväll kom första snön och det var riktigt blött ute igår när jag åkte till jobbet i gympaskor (ibland tänker man bara inte), så när jag väl kom till jobbet så var jag dyngsur om fötterna och iskall. Tack för lån av skor (knallgröna ecco) och tur att man hade ett par extra par stödstrumpor (vita) så man var riktigt hot igår på jobbet hahahaha....not.
Idag är det sol och cirka 0 grader ute. Sambon är ute och sätter på vinterdäck på alla bilar idag och jag och ungarna har det mysigt i värmen inne. Funderar på att åka ut till lite affärer och blåsa lite pengar men vet inte om jag orkar. Hmmmm vet ju att jag måste ut en sväng eftersom M ska på kalas senare.
Är lite trött idag, vet inte varför men det kan bero på den intensiva veckan och på att det gick ner ett och annat glas (fancy glas ála halvliter) vin igår men  jag tror mer på intensiv arbetsvecka.
Tack för igår förresten E, det va nice med lite vin och pizza på fredagen...

Nääää ha det bra. Nu ska jag uppbåda lite energi och gå och slänga in lite tvätt i maskinen........ 

Kommentarer
Postat av: Mickis

Ja, brukar kunna bli lite mer intensivt när det är lov.....men inte hemma hos oss, vi har legat sjuka hela bunten :(



Skönt att det gick bra på föreläsningen.



Kram Mickis

2008-11-01 @ 20:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0