Hmmmm.......jag har fått kritik

Har idag fått veta att jag skriver lite för sällan på min blogg. Tycker ju inte alltid att mitt liv är så intressant men tydligen finns det ett intresse i vad jag har för mig på dagarna och jag ska väl försöka skriva lite oftare men jag är ju en ganska så trist person som bara låtsas att jag lever ett glamouröst liv (är egentligen glamour-löst snarare). Kompenserar detta genom glittriga ögonskuggor, roliga örhängen, andra smycken och piffiga kläder i den mån det går (har ju pajamas på jobbet hela dagarna så man måste balansera upp det lite).
Denna vecka har farit iväg i ett huj och planerna man hade blev det så klart inge av med (är som vanligt).
I måndags var vi på road-trip till Fillinge med Jasper (de som känner mig vet att vi är ett gäng som åker på road-trip lite då och då). Nu var det dags att våga vara modig och köra utan gps (har ju varit där en gång tidigare och jag körde då så jag borde hitta). Var faktiskt inga problem och vi körde lite ensamma och övade sedan med vår gamla körledares nya kör.....och vilken kör hon har hittat. Det kommer att bli kanon......
I tisdags var jag och lillskrutt på Tupperwareparty hos svägerskan medan sambon var på karate med storskrutt. Så då var det också full rulle direkt efter jobbet. Är annars lite roligt att ha med sig E dit eftersom han går efter kanten och ropar bitch....han har inte fattat att tränaren säger itch (betyder typ börja/start) utan han tror han säger bitch så detta fnittrar vi åt när vi kollar på träningen sambon och jag. Tyvärr tröttnar han efter en stund och då önskar man att man fick gå.....
I onsdag var det till att brassa hem eftre jobbet, hade svärmor och syskonbarn på besök så det vart till att slänga ihop lite köttfärssås och pasta och sedan iväg på kör........var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna men det gick och det är skönt när man väl kommer iväg men tungt innan man tar sig dit.
Torsdag var det stängt i skolan och på dagis och vi var hemma allihop. Hade sovmorgon. Åt frukost i lugn och ro. Ungarna kollade lite på tv och jag satt vid datorn en stund. Åkte hem till syrran som va sjuk och fikade så ungarna fick leka lite och sedan storhandling och matlagning. Lugn kväll hemma för en gångs skull och kolla på tv (sjukhuset).
Idag har det varit full rulle på jobbet med fika, avtackning och lite patientbesök däremellan. Så det var skönt när det var dags att gå hem idag för efter denna vecka så är jag helt slut i huvudet......ska försöka vila upp mig lite i helgen med sovmorgon.......
Imorgon ska sambon till Stockholm på vhiskey och ölmässa och sova på hotell. Ungarna och jag ska gå på restaurang och det ska bli kul att göra detta tillsammans. På söndag är det dags att gå på simskola igen och kolla in bomben och flytdjuret........de har ju längtat hela sommaren på att få börja och fortsätta i simskolan.

Ja så här ser mitt liv ut där jag är just nu....tycker inte att det händer så mycket men när man skriver ner det så händer det en del som man inte reflekterar över, man bara gör det.........ja så är det väl just nu.

Har också kommit på att jag är en etiker av stora mått och det kan ibland krocka med det "riktiga livet".
Hmmmmm måste hitta en lösning som jag kan leva med utan att göra för stort avkall på mig själv och det jag tror på och står för....men det ska nog gå......

Kommentarer
Postat av: zyraan

Uppskattar alltid nya skrifter av dig darling.

Avkall..gör inte det..tyck och gör som du tycker! ..det gör ju vi andra..PUSS!

2008-09-29 @ 17:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0