Sociala aktiviteter i massor

Har nu hämtat mig efter en hel helg med sociala aktiviteter. Är helt slut efter att umgåtts med folk hela tiden så nu vill jag gå i ide. Känner mig helt slut.....och så toppas det av en febersjuk kille som också är helt utslagen. Är just nu speedad på alvedon men det kommer att lägga sig.

Här kommer en liten redovisning av helgens aktiviteter............
Fredag:
Flexade hem tidigare efter möte med chefen (gäller att passa på eftersom vårat avtal har tagits bort from oktober utan att vi visste att det berörde oss). Skyndade mig hem så pass att jag åkte hem med min larmtelefon i väskan, upptäckte detta när jag nästan var hemma så vad göra????? Ringa till VB som gav mig numret till en nattpersonal och sedan åka dit för att lämna min telefon. Precis vad man behöver......not.
Väl hemma dricka kaffe och piffa till mig lite innan det var dags att åka till syrran för den första vinjuntan. Ja och som vanligt så skulle ambitionsnivån vara låg. Värdinnan skulle bjuda på lättare tilltugg och alla skulle ta med sig varsin flaska vin. Men syrran ska ju alltid vara värst så det var gryta med sallad, bröd och färsk frukt, ost och kex (jättegott). Så nästa gång när det är min tur så vad ska man göra då?? Och stackars den som är sist. Vad bjuder man på då?????? Rysk belugakaviar, gåslever och choklad med bladguld???? Nä det blir inget speciellt hos mig, lättare tilltugg bara. Jag vet vad jag ska göra men det är hemligt..........hahahaha.
Kvällen var trevlig iallafall. Innehöll allt som det bör innehålla. God mat, trevligt sällskap och massor med vin..........skratten avlöste varandra och alla blev mer eller mindre onyktra.
Lördag:
Upp vid nio för att käka frukost och sedan bege sig till huvudstaden för att gå på Grönan. Lagom vi kom fram så började regnet att ösa ner. Tack gode gud för backup-planer och GPS så det var bara att åka vidare till Södertälje och Tom Tit. Massor att titta på, trycka och pilla på och ingenting som var ajaj. Skönt också att det inte var extremt mycket folk utan lagom. Var så där lite lagom mosig men det gick utan större problem och framförallt så tyckte ungarna att det var superkul och det blev billigare än vad det hade kostat på Grönan. Inte heller det fy skam.....sånt tycker man om. Hemma vid sjutiden efter att ha handlat lördagsgodis och annat för att kolla på tv och mysa med ungarna. 
Söndag:
Sovmorgon......guuuuuud så skönt. Både vi och ungarna sov till halv tio. Frukost i lugn och ro, vika ihop kartonger som stått i bastun typ ett halvår och sedan åkte sambon till återbruket. Haft en soft söndag med god mat (mmmmmm.....) och var sen hem till morsan och farsan med en äppelpaj som vi åt upp. På en halvtimme så gick E från pigg till helt slut och rätt som det var så satt han och sov i fåtöljen. Har nu feber så sambon vabbar imorgon och jag ska jobba och slita..........

Thank God it´s monday..........jag är helt slut..........

 


Kommentarer
Postat av: Sari

Tack själv!! Ser fram emot morgondagen!! Kommer du ikväll??

Vi rings ikväll om när vi ska åka i morron...kram

2008-09-09 @ 14:31:40
URL: http://frufiona.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0