Undrar om stress är bra för kropp och själ????

Hade ju redan under förra vecka en tanke om att denna vecka skulle bli intensiv men hade väl inte i min vildaste fantasi kunnat tänka mig fööljande scenario.
Måndag: Jag och mina två kollegor (vi ska vara fem) kommer till jobbet. Varav en med lite ont i ryggen som sedemera utvecklar sig till ett ryggskott vilket gör att hon går som en banan/gammal tant. Synen var obetalbar, hysterisk, och oerhört tragisk på samma gång. Försökte att tvinga hem henne men denna envisa kvinna fortsätter att insistera på att hon ska vara kvar på jobbet. Går till sist så långt att jag hotar med att ta dit Inre som får eskortera ut henne. Efter mycket övertalning och att man blir arg så går hon till sist hem. Har därefter varit hemma hela veckan och vilat upp sig. Ringde henne igår och då var hon inte bra i ryggen än men kommer kanske på måndag. Oroad....nej inte jag, inte ett dugg.
Så i två dagar var vi två att ta hand om 343 karlar med diverse besvär samt psykiatriker och läkarmottagning blandat med våra besök. Trots allt så kom vi faktiskt hem i tid båda dagarna. Torsdag och fredag har vi haft förstärkning av en timvikarie som inte anser att hon gjort något men har tagit hand om okomplicerad sjuksköterskebesök så man har kunnat jobba ikapp sånt som man legat efter med. Så jag är i fas till på måndag tror jag och bara 25 minuters övertid i fredags totalt. Nöjd????? Definitivt. Tack gode gud för mail och att man kan hänvisa icke akuta saker till det.
Som tur är har det inte varit några direkta akuta ärenden som krävt vår närvaro förutom i fredags eftermiddag...självklart det var ju fredag. Fattar fortfarande inte hur man tror att om jag inte tar min medicin så får jag göra som jag vill och få de saker som jag vill ha. Pssssst......det funkar inte...det är ingen som egentligen bryr sig och det är bara du egentligen som drabbas av konsekvenserna.
Tror själv att jag fungerar som bäst när det är så här för jag är enormt effektiv och om sanningen ska fram så är påslaget av positiv karaktär under en kortare period........men näääää skulle inte vilja ha det så här jämt (magkatarren gör sig ju påmind).

Idag laddar jag för att blåsa en del av min lön som kom igår på stan. Shopping med mamma och ungarna. Har ju behov av en hel del till sommaren/våren.

Sambon ska åka bort och sova borta tillsammans med sina spel/datavänner så det blir väl party och hålligång för hans del. Själv blir det väl god mat, cider och mys med ungarna. Kanske en lite cykeltur tillsammans och Skultuna imorgon. Njuta av det fina vädret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0