Vilken intensiv vecka....

Äntligen fredag. Och denna gång har jag verkligen sett fram emot den.
Denna vecka har jag varit på jobbet måndag och fredag. Och då blir det rätt intensivt när man är där. I tisdags var i Örebro och föreläste som jag kommer att göra under våren lite då och då. Visserligen i mitt favoritämne Beroendelära men det är jobbigt ändå, speciellt när det finns folk i salen som kan en del och ställer lite klurigare frågor.
I onsdags for jag iväg till Stockholm för att gå på Psykiska hälsa-mässa. Visserligen är det otroligt kul, inspirerande och lärorikt att åka på mässor men det är också jobbigt att sitta still (och vara borta). Det var bra föreläsningar på det stora hela och man fick en och annan tankeställare......och en och annan påminnelse om sånt som man egentligen vet. När det var pauser så knatade vi runt och spanade på alla utställare och tog tacksamt emot olika gåvor (mutor) av olika slag. Pennor, mugg, väskor och massor av godis (inte så bra när man bantar men lite får man väl unna sig iallafall) och sedan är det kul att bara flaner runt och spana lite.
Sedan bodde vi på kanonhotell mitt emot tågstationen och gick ut och käkade god mat på kvällen. Jag höll mig till den slanka linjen så gott det gick med kycklingfilé i hamburgerbröd med pommes, coleslaw och grönsallad. Till det 1,5 glas rödvin och så ytterligare ett innan vi gick från mässan. Ja man sov iallafall gott i en perfekt säng och på morgonen var det hotellfrukost med allt vad det innebär........Kom hem vid 18-tiden på kvällen och då var man rätt mör.
Idag har jag skyndat hem från jobbet och hjälpt M att fixa till sig för hårdrocksmaskerad. Så det var Iron Maiden t-shirt, tights, nitbälte, smink, våfflat hår och kaxig attityd som gällde idag. Ja hon såg cool ut när hon gick iallafall så man får väl se hur hon haft det lite senare.

Förresten är jag på extra bra humör idag för jag fick veta att jag har vunnit två biljetter till något evangemang i en tävling som jag var med i på mässan och jag som aldrig vinner något. Återkommer om vad det exakt var när jag vet.........

Kommentarer
Postat av: Mickis

Du har en utmaning i min blogg =)



Kram Mickis

2009-02-02 @ 09:11:57
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0