Semester (tack gode Gud)

Fyra och en halv veckas respit från jobbet som senaste tiden konsumerat alltmer energi.
Jobbet i sig är inte det jobbiga utan det runt omkring.
Tänk att en organisation kan vara så fyrkantig och inte tillmötesgående. Krockar med ens värderingar, moral och vad man står som människa och i sin yrkesroll.
Pricken över i:et var idag när vår chef mailade ut att vår övertid som inte var beordrad av denne inte skulle godkännas utan att vi har i princip jobbat ideellt samt att vi minsann går hem för tidigt till och från och sedan var denne lite ovillig till att möta oss och ta vår kritik och blev stött när denne blev ifrågasatt. Som om inte vi gör det vi ska på jobbet. Jag iallafall kan inte påminna mig och inte min familj heller att jag titt som tätt kommer hem för tidigt utan det är snarare åt det andra hållet.
Kränkt är bara förnamnet på vad jag kände och tyvärr så är det så att all i vår grupp än en gång inte var helt överens så det underlättar inte läget. Förstår inte undermeningen med allt detta och är det så att man vill bli av med oss och få nickedockor som inte tänker själva utan bara gör det som de blir tillsagda. I såfall tack och hej. Min hjärna är min och jag använder den hjärna (hahahaha). Har alltid sagt att så länge jag reagerar så är jag sund och tänker sunt men nu börjar jag att tvivla.
Så glad sommar och ha en trevlig semester..................

Nä skit i det.
Nu vankas ledighet med diverse festligheter och även möjlighet att fundera på livets stora och små gåtor. Förhoppningsvis så känns det klarare efter semestern och då vet man hur det kommer att bli................

Glad sommar alla och solen skiner och jag har semester så just nu är det kanon.......... iallafall i fyra och en halv vecka........

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen det där med att jobbet suger ur all energi ur en. Jätteskönt att du har semester nu.(Det har jag också!!) Hoppas att du får vila och att du får mer klarhet i dina tankar och funderingar. Varm till dig goa Lisa //Åsa

2009-06-18 @ 07:13:12
Postat av: Sari

Hoppas du nu får en helt fantastisk ledighet!! Det är dig väl unt...Men vi måste ses nåt under din semester så vi får gossipa lite...kram

2009-06-18 @ 14:37:41
URL: http://frufiona.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0