Barn är fantastiska (ibland)

Satt vid köksbordet och käkade lunch i måndags då det var stängningsdag i skolan och på dagis så drack E mjölk till maten. Eftersom jag vet att han gillar detta och alltid dricker mjölk på dagis så frågade jag vilken sort de får där. Röd, grön eller blå. Han kollar på mig som om jag vore en idiot och säger som den självklaraste sak i världen: -Vit mamma.
Ja vad ska man säga (hahahaha), där fick jag så att jag teg. M och jag skrattade gott iallafall. Ibland är han helt enkelt underbar.........(ska försöka komma ihåg det om hellboy kommer fram igen)

Har annars börjat fundera på vad jag gett mig in i och att man ibland lovar saker som man kanske inte sedan har lust att göra.
Lovade för två veckor sedan att om E beter sig bra (framförallt när vi är borta men även på hemmaplan) och lyssnar och gör som jag och sambon säger så skulle vi gå till badhuset och bada som imorgon.
Ja det är lätt att lova när det är två veckor kvar men just idag har jag ingen lust. Har iallafall packat badväskan, gett sambon instruktioner om hur vi vill ha vår matsäck så efter jobbet imorgon är det direkt och hämta ungar och till badhuset. Jag vet ju att det kommer att vara kul när vi är där och att det är skönt att ,man faktiskt gör något tillsammans och det är två förväntansfulla ungar som längtar till imorgon. Kommer att bli lätt att söva dem ikväll =). Tror att vi kommer få en kanondag imorgon när vi väl är hemma.

Förresten så var det en fraktur som bror hade och om allt klaffar så blir det troligtvis operation imorgon så håll tummar för allt vad tygen håller så att det går bra. Han behöver lite peppning då sjukhus inte är den miljö som han direkt gillar......
Lycka till iallafall..........................

Kommentarer
Postat av: Sari

Ja du jag tar mig inte iväg ikväll för jag jobbar natt..Tyvärr..Lovar att hålla alla tummar för din bror,då jag sett hur han blir på sjukhus...=)

2009-03-19 @ 08:34:49
URL: http://frufiona.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0