Bloggtorka

Hmmmm..........har haft bloggtorka eller egentligen inte haft lust, tid eller ork att författa något. Ibland så bara vill man inte.
Vet inte om jag har något att förtälja eller inte. Senaste tiden har jag inte haft lust eller ork över huvudtaget.
Har känts lite tungt under en period men det finns väl en ljusning efter detta också. Har lite olika anledningar till att va lite trött på en del saker.
Vad har hänt då.......ja inte mycket men lite iallafall.
Livet har sin gilla gång med gängse rutiner som man ibland blir trött på....
Jobb, Mat, ungar, Sambon och däremellan kanske man varvar med något roligt......
  • Det märks att hösten gjort sitt intåg. Löven börjar ändra färg. Det blir kallare och man får skrapa rutorna på bilen på morgonen. På sätt och vis är det mysigt med dessa förändringar men det visar också på att sommaren definitivt är över. Hösten märks även på andra vis. Utvecklingssamtal på jobbet, föräldramöten på dagis och i skolan, aktiviteterna kör igång igen.
  • Jag har äntligen efter hot från kollegor och annat löst folk tagit mig till telefonen och bokat tid till min familjeläkare för diverse besvär som jag haft en längre tid. Att det ska vara så svårt att satsa lite tid på sig själv eller varför är det så lätt att bortprioritera sig själv och sitt mående?
  • Jag och kollegan E är bortlovade till en annan arbetsplats två dagar i veckan och vi kör varannan vecka. Det är trevligt att vara någon annanstans och jobba och se hur det kan vara i en lite öppnare miljö. Kan se mig själv där på ålderns höst innan det är dags att pensionera sig.
  • Har fått veta att jag har en intensiv personlighet som ibland nästan blir aggressiv vilket jag tycker är hur kul som helst eftersom jag aldrig har blivit kallad aggressiv tidigare. Jag har blivit kallad mycket men inte det. Blev lite förvånad eftersom det inte riktigt överensstämmer med min verklighet men tja varför inte. Kan ju jobba på det.
  • Har fått reda på att en av mina vänner efter många års väntande och kämpande äntligen har fått lite positiva nyheter och jag håller tummar, tår och allt annat som går att korsa för att allt ska gå bra.....vilket det naturligtvis kommer att göra för det finns ju inga andra alternativ.
  • Har även fått veta att en fd kollega har fått bröstcancer och kommer att behöva både kemoterapi och troligtvis strålning. Det får en att börja fundera på saker och ting i livet och hur tacksam man borde vara och hur lite man egentligen är det.
  • E har varit på hörseltest och nu är det konstaterat. Han hör bra så det är bara att han inte vill använda utskotten på huvudet till det som de egentligen är till för....att lyssna.
Annars så är det bara bra........

Kommentarer
Postat av: Åsa "Barbamamma"

Varma kramar till dig!

2009-10-02 @ 22:59:03
Postat av: Sari

Tack själv för trevligt sällskap!! Ett bra initiativ...Jag ser verkligen fram emot att börja på onsdag...=)

Kram

2009-10-06 @ 00:48:19
URL: http://frufiona.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0